Affiliate kampan

Základná integrácia affiliate kampane na webovú stránku

Základné možnosti, ako dokážete jednoducho integrovať affiliate kampaň na vaše webové stránky, sú v podobe banneru a textového odkazu. Predstavujú najjednoduchšie a najzákladnejšie možnosti, ako začať s vaším affiliate projektom, či už ide o blog, e-shop či iné formy affiliate webu.

Tieto formy samozrejme nemusíte použiť osobitne. Najlepšie je byť kreatívny a využiť obe možnosti naraz, či dokonca viacero možností začlenenia affiliate kampane na váš web. Pri integrácií vždy myslite na návštevníkov vášho webu. Bude odkaz zaujímavý? Klikli by ste naň vy sami? Obetujte trochu času, pretože správne umiestnenie a rozloženie hrá veľkú úlohu vo vašom úspechu.

Textový odkaz

Ste bloger? Alebo si chystáte založiť váš prvý blog a vrhnúť sa na využívanie affiliate marketingu? Určite nezabudnite na využívanie textového odkazu.

Integráciu textového odkazu, zvládne naozaj každý. Ide o jednoduché umiestnenie odkazu v texte vášho článku.

Ak článok píšete prirodzene, je určený hlavne vašim čitateľom a nie vyhľadávačom, odkaz v texte vie byť veľmi prirodzený nástroj. Myslite ale na to, že tvorba SEO článkov je pre váš web naozaj dôležitá (viac o SEO článkoch na tomto odkaze). Dokážete tak reklamu využiť veľmi prirodzene, dokonca tak, že ľudia nepociťujú žiadny nátlak na kúpu. Takto ich motivujete kliknúť a veľa krát tak aj nakúpiť.

Ak článok píšete formou recenzie, svojim návštevníkom prinesiete pridanú hodnotu, prehľad o produkte, jeho plusoch či nedostatkoch. Takto návštevníci nájdu informácie, ktoré hľadali a pravdepodobne ak boli rozhodnutí o kúpe, výrobok zakúpia. Preto je vhodné pridať odkaz v texte článku, na ktorom výrobok môžu ihneď zakúpiť, no nie? Oni budú spokojní, pretože nemusia hľadať výrobok po internete a vy, pretože získate províziu za kúpu cez váš affiliate odkaz. Nepoužívajte textový odkaz však príliš často, pretože spomínaný nátlak môžu pocítiť.

Textový odkaz môžete vložiť rôznymi spôsobmi

Odkaz v texte

Základ všetkých základov je hypertextový odkaz. V článku tak vložíte odkaz na určité slovo, či viacej slov. Zákazník sa tak pri čítaní môže jedným klikom dostať na stránku, na ktorú odkazujete. Nebojte sa odkaz zvýrazniť farbou, použiť kurzívu či tučné písmo. Určite tak prilákate väčšiu pozornosť, odkaz zaujme a donúti kliknúť. Ak by ste nevedeli, ako využiť hypertextový odkaz affiliate kampaní Facelistu, teda ako pracovať s administráciu, prečítajte si – tento článok.

Odkaz v obrázku

Do svojho článku určite umiestňujte obrázky. Obrázok dokáže pekne rozčleniť text, veľa krát pomôcť pri predstave, ako čo funguje či vyzerá. Obrázky teda prirodzene zaujmú pozornosť čitateľa. Aj keď si článok návštevník prezerá zbežne, jeho oči vždy padnú na obrázky v texte. Využite teda potenciál obrázkov a vložte doň odkaz. Dobre taktiež funguje ak sa pod obrázok pridá text s odkazom.

Call-to-action prvok

Návštevníka máte na stránke, a čo tak povedať mu, čo má urobiť? Prečo nie!

Call-to-action prvok je jeden z najúčinnejších nástrojov k dosiahnutiu požadovanej činnosti návštevníka webu. Call-to-action je najčastejšie používaný formou buttonu na stránke. Môžete to využiť na presmerovanie návštevníka priamo do e-shopu, kde má možnosť nakúpiť. Dokážete takto vložiť odkaz s rôznym popisom, napríklad „Chcem sa registrovať“, ako môžete vidieť nižšie na obrázku.

affiliate kampna textovy odkaz

Banner predstavuje grafickú formu reklamy na internete. Bannery poznáme a rozdeľujeme na statické a dynamické. Bannery nájdete takmer v každej affiliate kampani. Ako teda na ich využitie?

Umiestnenie banneru

Najčastejším miestom, kde sa bannery umiestňovali sú hlavička stránky a pravý bočný panel, tzv. side  bar. Ľudia začali bannery a reklamy automaticky prehliadať a v dnešnej dobe môžeme hovoriť o tzv. „banerovej slepote“. Dnes už umiestňovanie banneru v hornej časti stránky, naozaj neprináša očakávaný výsledok. Zistilo sa, že efekt bannerovej slepoty je najvyšší práve v hornej časti stránky.

umiestnenie banneru

 

Preto je lepšie umiestňovať banner priamo do obsahu stránky, do článku, ktorý návštevníci čítajú. Umiestnite ho na viditeľné miesto. Na správne umiestnenie banneru existujú rôzne štúdie, ktoré sa zameriavali na prezeranie webovej stránky očami návštevníka a podľa výsledkov na najlepšie umiestenie banneru, či reklamy na webe. Podľa týchto výsledkov, dnes poznáme „F vzor a zlatý trojuholník„.

vzor prezerania stánky f pattern

Čiže bannery nedávajte tam, kde sa hodia, ale tam kde sú efektívne.

Rozmery banneru

Najviac používané sú rozmery:

160×600

250×250

300×250

300×600

468×60

Ak sa bližšie pozrieme na ich účinnosť, je to veľmi individuálne. Časti affilákov fungujú klasické rozmery, časti naopak bannery netradičných rozmerov. Netradičné rozmery bannerov majú tendenciu viac zaujať a získať vyššiu klikateľnosť (CTR). Na druhej strane, veľkosť banneru môže prekážať.

Chcete návštevníka naozaj zaujať? Využite tzv. interaktívne bannery pre zábavu vášho publika.

Snáď budete múdrejší  v integrácií affiliate kampane, ktorú ste si zvolili a dosiahnete tak požadované úspechy.

 

Autor článku: Martina Lacková

 

 

 

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *