Využitie kupónov v affiliate marketingu
Už sme si viac krát písali o rôznych formách affiliate marketiingu, ktoré môžete využiť aj pre váš affiliate projekt, odporúčam kliknúť tu, a ak vás zaujímajú aj pokročilejšie affiliate weby, kliknite tu. V dnešnom článku sa pozrieme na využívanie kupónov v affile, kupónové weby a povieme si aj niečo z pohľadu inzerenta, čo sa kupónov týka.
Čo je podstatou affiliate marketingu sme písali už niekoľko krát, ale ak ste náš nový čitateľ máme tu pre vás krátky súhrn.
Štandardné nastavenie affiliate marketingu funguje takto:
Majiteľ webovej stránky (partner) spolupracuje so značkou (inzerentom), s tým že súhlasí, uviesť značku na trh alebo jej pomôže v jej šírení na trhu. Toto všetko robí prostredníctvom svojej webovej stránky. Značka, čiže inzerent pridelí partnerovi affliate odkaz, pod ktorým môže ďalej šíriť a predávať ich produkty. Takto má inzerent presne prehľad, kto koľko predajov doniesol. Za každý predaj je partner odmenení dopredu stanovenou províziou.
Nestrácajme čas a poďme ku kupónom. Keď si to zoberieme zo všeobecného hľadiska, každý človek rád ušetrí. Všetci majú radi zľavy a neotáľajú s ich využívaním. Dnes okolo 92 % spotrebiteľov hľadá v obchodoch výhodnejšiu cenu.
Kupóny nie sú však novinkou na trhu. Poznáme ich už z histórie, kedy sme sa s nimi stretávali v offline forme. Aj dnes sa táto forma kupónov využíva, no ľudia stratili už taký záujem. Nejeden z nás je lenivý na ich vystrihovanie z novín a odkladanie. Preto dnes získali online kupóny veľa priaznivcov, kde si môžu kupón, aký potrebujú vyhľadať za niekoľko sekúnd v prehliadači na internete a jednoducho uschovať do telefónu alebo automaticky využiť pri online nákupe.
Obsah článku
Niečo málo o kupónoch v affiliate marketingu
Kupóny sú obzvlášť účinným nástrojom na zavádzanie produktov, značiek či služieb. Zákazníkov jednoducho presvedčíte, aby konvertovali, teda vyskúšali vaše produkty. Je jednoduché im poskytnúť kupón na zľavu, kde získajú váš produkt lacnejšie.
Zo strany inzerenta je vhodné kupóny na produkty umiestniť vo veľkých kupónových weboch, kde chodí za kupónmi a zľavami veľa zákazníkov. Je to pre inzerenta jednoduchšie ako spravovať niekoľko desiatok či stoviek individuálnych vzťahov s vašimi affiliate partnermi.
Preto je zapojenie sa do affiliate siete veľkou výhodou, šetriacou čas aj náklady. Ako člen affiliate siete budete v spojení s množstvom partnerov, ktorí môžu vaše kupóny využívať a vy sa nemusíte starať o spomínaný individuálny prístup. Takto bude vaša značka, miera vplyvu medzi zákazníkmi rásť, niekoľko násobne rýchlejšie.
Ako to zjednodušene funguje s kupónmi v affiliate marketingu?
Pri fungovaní s kupónmi je to rovnaký princíp ako sme opísali v predchádzajúcom odstavci. Jediný rozdiel je v tom, že od inzerenta dostanete ako partner k dispozícií kupón, ktorý priamo môže umiestniť na svojich webových stránkach. Ak návštevníka kupón zaujme a nakúpi, partner získava províziu.
Ak ste ako partner súčasťou affiliate siete, tá vám poskytne kupóny na jednom mieste od všetkých inzerentov zaradených v affiliate siete. Nie každý inzerent kupóny však poskytuje.
Kupónové weby
Ak začnete využívať kupóny vo svojom affiliate projekte a zistíte, že sa vám darí a vaši sledovatelia majú o kupóny záujem, verím, že nebude trvať dlhí čas a kupónové weby si k vám nájdu cestu.
Ako príklad kupónového webu si môžeme uviesť zlavovekody.sk. Takto získate väčšiu predstavu o tom, čo sa pod týmto názvom nachádza.
Takéto weby, teda affiliate projekty, zhromažďujú kupóny na nákupy z rôznych eshopov a obchodov. Je to niečo iné ako klasická zlavadna.sk, ktorá priamo kupóny predáva. Na takýchto weboch zákazníci nájdu stovky kupónov, ktoré im ušetria peniaze. Môže sa jednať ako o offline alebo online kupóny. Podmienkou na získanie kupónov zväčša býva zadanie e-mailovej adresy zákazníka.
Ak chcete zvýšiť spokojnosť svojich zákazníkov, uvádzajte aj dátumy expirácie kupónov, ktoré ponúkate. Takto sa vyhnete zbytočným problémom s nespokojnými zákazníkmi. Pretože ak sa váš zákazník sklame, je veľa krát ťažké ho znovu presvedčiť, že vám môže dôverovať.
Založenie kupónových webov nie je vôbec zložité, ako je tomu pri „cash back portáloch“. Jednoducho môžete využiť WordPress, ktorý je veľmi jednoduchý na používanie a vie sa v ňom orientovať aj úplný začiatočník. Vašu stránku si veľmi jednoducho a rýchlo upravíte podľa svojich požiadaviek pomocou šablón alebo pluginov. Vo WordPresse nájdete množstvo tém, ktoré sú špeciálne vytvorené pre tých, ktorí chcú začať s kupónovými webmi.
Ako sa dá zarobiť s kupónovými webmi?
Predstavte si, že máte kupónový web, čiže stránku plnú kupónov, pomocou ktorých ľudom vlastne nič nepredávate. Namiesto toho dávate ľudom kupóny, aby usporili svoje peniaze. Tak kde v tom procese zarobíte vy?
Predstavte si, že zákazník chce kúpiť dámske kraťasy určitej značky. Zákazník príde na vašu stránku, nájde zľavu na tieto kraťasy. Klikne na odkaz, ktorý ho presmeruje na danú stránku predajcu so šortkami. Po tom, ako sa dostal na túto stránku, URL adresa obsahuje špecifické informácie o sledovaní, tzv. cookies. Teraz, keď vykoná nákup, vy ako vlastník kupónového webu, cez ktorý sa na stránku predajcu dostal, získate províziu. Jednoduché!
Ak by ste mali otázky ohľadom kupónov, alebo chceli by ste poradiť, čo sa týka affiliate marketingu, sme tu pre vás v komentároch alebo na našej emailovej adrese.
Autor článku: Martina Lacková
Zanechaj koment
Want to join the discussion?Feel free to contribute!