Trendy v affiliate marketingu pre rok 2021

Na začiatok by som vrátila k roku 2020. Pre všetkých to bol nepochybne náročný rok, kedy sa mnoho vecí skomplikovalo, zmenilo alebo dokonca nadišli svojho konca. Výnimkou samozrejme nebol ani affiliate marketing, ktorý situácia COVID 19, tak ako mnohé iné biznisy, ovplyvnila.

Spotrebitelia sa stali nie len pri nakupovaní, obmedzení. Zostávajú doma, situácia ich prinútila zmeniť svoje nákupné správanie a hlavnými témami a záujmami sa stali aktivity, okruhy či záľuby, ktoré s obmedzením života spôsobené pandémiou hlboko súvisia. Tieto zmeny ovplyvnili celý trh. Firmy, ktoré chceli prežiť museli náhle reagovať a prinášať riešenia zamerané hlavne na e-commerne trh. Zmeny, ktoré priniesol rok 2020 nepochybne ovplyvnili aj affiliate marketing a majú vplyv aj v aktuálnom roku 2021. Čo to však znamená?

Ľudia boli nútení obmedziť svoje aktivity, kamenné predajne obchodov boli väčšinu roka zatvorené, no chuť nakupovať ľuďom ostala. Presunuli sa z kamenných predajní na nákup výhradne cez internet. Peniaze, ktoré ušetrili z poklesu návštev reštaurácií, výletov s priateľmi či dovoleniek do zahraničia neodkladajú, ale naopak si svoje potreby vynahrádzajú nakupovaním cez internet. Tomuto faktu nasvedčuje nárast online predaja počas roku 2020. Na tento nárast samozrejme ruka v ruke s online predajom pozitívne reagoval aj affiliate marketing.

Affliate marketing je v dobe, keď sa všetci snažia svoje produkty predať cez internet, vnímaný ako možný náskok a konkurenčná výhoda. Je dôležité sledovať ako aktuálne reaguje trh, aké zmeny prináša alebo aké trendy sa vracajú či strácajú na popularite. Treba venovať dostatočnú pozornosť čo sa stáva virálnym, čo predáva, a čo ľudí zaujíma a zabáva. Prinášame vám tak súhrn affiliate trendov na aktuálny rok 2021, aby ste aj vy so svojimi affiliate projektmi aktuálne a pružne reagovali na nové potreby a možnosti trhu.

Influenceri

Už podľa prvých odstavcov tohto článku, nie je žiadnym prekvapením, že influenceri sa stanú ešte dôležitejšími ako doteraz. Hlavným dôvodom ich rastu je dôvera. Nie je žiadnou neznámou, že ľudia sa pri nakupovaní rozhodujú na základe recenzií či odporúčaní. Pozitívna skúsenosť reálneho človeka, ktorému ľudia dôverujú je mnoho krát rozhodujúci faktor kúpi produktu.

Spotrebitelia uprednostňujú ľudskejší a emočnejší prístup obsahového marketingu k informovaniu, kedy sa stráca klasická nútenosť a dotieravosť predaja. Vo všeobecnosti platí: „Ľudia neznášajú predaj, ale milujú nakupovanie“. Ak zvolíte správny prístup, z ktorého nebude cítiť dojem predaja, ale vytvoríte svoju značku na základe hodnoty a dôvery, ktorú vo vás vaši sledovatelia získajú, máte vyhraté. Takže v skratke. Prinášajte autentický obsah, buďte dôveryhodný, budujte si vzťah s vašimi sledovateľmi a cestu k úspechu máte otvorenú.

Inšpirovať sa týmto trendom odporúčame aj inzerentom, ktorí hľadajú tých správnych influencerov pre propagovanie ich produktov. Sledujte ako sa influencer rozpráva so svojim publikom, sledujte aký obsah prináša a pozrite sa na neho očami vášho zákazníka. Rozhodli by ste sa pre nákup na základe jeho odporúčaní?

Viackanálová stratégia

Tento trend vidíme už dlhší čas, no neustále naberá na svojej intenzite. Význam súčasného využitia viacerých kanálov vidíme ako u nás, tak aj vo svete.

Najnovšie vzrastá počet poslucháčov podcastov. S týmto trendom súvisí aj aktuálne veľká obľuba novej sociálnej siete Clubhouse, ktorá primárne funguje na hlasovej interakcii užívateľov. Určite to pre vás už nie je novinka, ale pre tých ktorí by sa chceli o Clubhouse dozvedieť viac, odporúčam prečítať si článok: „Čo je Clubhouse a prečo je tak neskutočne populárny?“

Ak by sme ešte chvíľu zostali pri téme sociálnych sietí, nemôžeme opomenúť platformu TikTok. Nepatrí medzi novinky, ale jej obľúbenosť rastie naprieč trhom, čo spôsobilo, že už nejde o sociálnu sieť výhradne pre deti. Čoraz viac sa TikTok využíva na biznis účely, a tak treba byť pripravený a chytiť sa potenciálu tejto siete naplno.

Potrebné je však využívať rôzne kanály a ich správnu kombináciu. Ako affiliate partner sa zamyslite, aké kanály je vhodné využiť na oslovenie vašej cieľovej skupiny. Vhodné nastavenie vám vie priniesť pekné výsledky. Takže bez obáv prinášajte obsah na viacero platforiem, aby ste zbytočnou absenciou nepripravili o možné spokojné publikum.

Do popredia sa dostáva taktiež video obsah, ktorí pri hľadaní informácií uprednostňuje viac a viac zákazníkov. Viac o náraste vplyvu videa nájdete v tomto článku v bode“ Video obsah“.

Lokalizácia

Lokalizácia je jedna z možností, ktorá vám dokáže napomôcť so získaním väčšej pozornosti a budovaniu hlbšej dôvery vašich zákazníkov. Musíte dokonale poznať vaše publikum. V záujme lepšieho spojenia je prospešné identifikovať sa a nadviazať lokálne partnerstvá, vytvoriť si komunitu v rámci lokácie. Komunita bude pravdepodobne menšia, ale osobnejší prístup a spoločná lokácia vám to vedia vrátiť viacnásobne.

Affiliate partnerom sa odporúčame pri spolupráci zamerať na lokálnych influencerov, ktorí majú dosah na menšie publiká, ale za to si dokážu vďaka pridruženiu sa k určitej lokalite vybudovať silnú komunitu. Zamyslite sa na aké lokácie potrebujete cieliť a odporúčame rozbehnúť spolupráce s mikroinfuencermi, ktorí majú na dané publikum silný vplyv.

Video obsah

Ako som spomínala v prvom trende na tento rok, ľudia vo veľkom vyhľadávajú recenzie produktov, ktoré sa mnohokrát stávajú poslednou bodkou pri rozhodnutí o kúpe produktu. Aj vďaka tomuto trendu sa video dostáva do popredia. V rámci nákupného rozhodovania ľudia vyhľadávajú video obsah, kde sa za krátku dobu, v podstate jednoducho zoznámia s vizuálnou stránkou produktu, jeho vlastnosťami a vytvoria si dojem na základe, ktorého sa už veľmi ľahko vedia rozhodnúť či pôjdu do kúpy alebo nie.

Ak produktové videá naplníte podstatnými informáciami, ukážete záujemcovi aké výhody dokáže získať kúpou produktu a poprípade ho aj zabavíte, vytvorí si s vami pozitívnu emóciu, ktorá ho k vám pri každej ďalšej vyhľadávanej recenzii privedie.

Témy, na ktoré sa oplatí v roku 2021 zamerať

Na koniec si poďme zhrnúť aké témy sa dostali do popredia aj vďaka pandémií ochorenia COVID 19. Dané témy by vás mali v tomto roku inšpirovať a usmerniť pri tvorbe contentu v affiliate marketingu.

  • Do popredia sa dostal záujem o hry. Či už ide o počítačové hry, hazardné hry či športové stávky online.
  • Financie (streamovanie, práca z domu, ako zarobiť peniaze online).
  • Zoznamka online.
  • Zdravie a chudnutie.
  • Vzdelávanie (online kurzy).
  • „Urob si sám“ témy (tu sa dá zahrnúť rôzny segment produktov, ktoré sa dajú kreatívne využiť doma. Ako príklad môžeme uviesť kváskovanie a iné aktivity, ktoré sa v období pandémie rozšírili medzi ľuďmi).
  • Zamerajte sa na príležitosti počas roku (Valentín, Deň žien, letné prázdniny, Vianoce, atď), kde viete prirodzene zasiahnuť vaše publikum.
0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *