Rozdiel medzi affiliate marketingom a Multi Level Marketingom
Prečo sa tento článok venuje porovnaniu Multi Level marketingu a Affiliate marketingu? Multi Level marketing má s affiliate marketingom niekoľko podobností, no stále sa jedná o dva rozdielne modely. Tento článok vám opíše podobnosti týchto obchodných modelov, no zároveň aj podstatné rozdiely, či výhody a nevýhody každého z nich.
Obsah článku
Čo je Multi Level Marketingu?
Poznáme ho aj pod menom MLM alebo sieťový marketing. Najpodstatnejšia informácia tohto obchodnému modelu sa skrýva vo viacúrovňovom obchodnom modely. Podstata je, že musíte ľudí získať do danej siete, čiže aby sa registrovali do programu, ktorý propagujete. Následne z týchto užívateľov, z ich každého predaja v programe, vy získavate províziu. Toto je celá podstata systému MLM, získavať provízie prostredníctvom ľudí, ktorých ste prijímali do programu.
Výhody Multi Level Marketingu
- Ak ste nadaný obchodník je pravdepodobné, že budete v MLM úspešný
- Ak sú ľudia, ktorých ste prijímali verní a úspešní v predajoch, taktiež budete v MLM úspešný
- Môžete pracovať z domova
- Môžete pracovať kedy sami chcete
- Pravidelné príjmy za prácu ľudí „pod vami“
Nevýhody MLM
- Je všeobecne ťažšie predať produkt (zväčša je to služba alebo myšlienka) programu ďalej
- Veľa z MLM majú vysokú konkurenciu
- Negatívnejšie vnímanie systému MLM
- Často krát sa platia úvodné poplatky, aby ste sa mohli zapojiť do programu
- Naozaj sa oplatí iba pri vybudovaní vlastného tímu ľudí
- Veľa krát sú určené minimálne mesačné obraty, ktoré musíte dosiahnuť
Čo je affiliate marketing?
Affiliate je spôsob zarábania peňazí cez internet. Podstata je v propagácií produktov alebo služieb prostredníctvom vlastnej webovej stránky, blogu, sociálnych sietí alebo diskusií vo fórach. Typov affiliate webov je niekoľko.
Pri affiliate marketingu poznáme dve alebo tri strany. Prvá je spoločnosť (inzerent), ktorá má záujem o propagovanie svojich produktov, na druhej strane je partner, ktorý cez svoju stránku bude tieto produkty propagovať. V niektorých prípadoch, dnes už pomerne často sa zapája do procesu aj tretia strana a to je affliate sieť. Affiliate sieť združuje inzerentov, tým pádom prináša jednoduchšie a ľahšie spojenie a spoluprácu dvoch prvých strán, inzerenta a partnera.
Partner si na svoje webové stránky umiestňuje link s odkazom na produkty alebo služby inzerenta s cieľom aby naň návštevníci webu klikli a produkt či službu si zakúpili. Za každý takýto predaj partner získa províziu.
Výhody affiliate marketingu
- Ako affiliate partner si môžete vybrať produkt alebo službu, ktorá vyhovuje vášmu publiku a vybrať si taktiež spôsob akým ho budete propagovať
- Jednoduché tvorenie recenzií produktov postačuje na úspešné predaje
- Vyberáte si produkty a služby ktorým dôverujete a chcete ich naozaj podporiť
- Obrovské množstvo produktov, ktoré môžete propagovať
- Môžete využiť veľa propagačných techník
- Affiliate marketing je jeden z najlacnejších spôsobov propagácie cez internet
- Môžete mať rozbehnutých aj viacero affiliate programov naraz
- Nemusíte hľadať inzerentov, ktorí ponúkajú affiliate marketing na svoje produkty ale nájdete ich v affiliate sieťach pokope (šetrenie času partnera)
- Žiadne vstupné poplatky
- Veľa x vstupné bonusy do affiliate siete!
- Práca z domu cez internet
- Pracovať môžete kedykoľvek
- Využitie cookies
- Nie sú stanovené minimálne mesačné obraty, ktoré musíte ako partner dosiahnuť
Nevýhody affiliate marketingu
- Ako partner v affiliate marketingu si musíte sami nájsť produkt, ktorý chcete ďalej propagovať
- Získanie správnej stratégie predaja môže trvať nejaký ten čas
- Určená minimálne výška provízií, ktoré musíte získať na vyplatenie (zväčša je to 50 €)
- Váš príjem je závislý iba na vašej práci (nemusí to byť však vždy pravda – čítajte nižšie)
Pri registrácií do affiliate sietí už nájdete aj možnosť budovať si vlastný tím. Podobne ako v MLM dáte možnosť ľudom registrovať sa do affiliate siete cez vás, získať tak podpartnera. Keď tak urobia, z každého ich predaja vy získate časť provízie. Rozdielom oproti MLM je, že títo ľudia nie sú závislí od vás, netvoríte skutoční tím, nemusíte mať spoločné výsledky a môžu propagovať čo sa im páči. Jednoducho vy ako partner získavate províziu za ľudí vďaka tomu, že sa do siete zapojili cez vás. Ďalšie fungovanie si už každý určuje sám, propaguje čo zaujíma jeho publikum a tam, kde sa jeho publikum nachádza. Ešte by som na záver podotkla, že ľudia registrovaní cez vás nie sú okrátení o províziu, čiže získavajú za predaj rovnakú províziu ako vy.
Autor článku: Martina Lacková
Zanechaj koment
Want to join the discussion?Feel free to contribute!