Prepláca zákazník cenu produktu cez affiliate marketing?

Prepláca zákazník cenu produktu cez affiliate marketing?

Napriek tomu, že affiliate marketing je na Slovensku čoraz známejším pojmom, ešte stále mu mnohí nerozumejú. Častokrát, keď sa niekomu snažíte vysvetliť ako to celé funguje, narazíte na pochybnosť – „Aha takže za to, že si dal niekde odkaz zaplatím ja, ako zákazník?“. Myslím, že toto patrí k jedným z najväčších omylov, s ktorými sa ohľadom affiliate marketingu bežne môžete stretnúť. Vysvetľovanie celého princípu affiliate marketingu je potom ešte omnoho zdĺhavejšie, lebo tam chýba dôvera a otvorené uvažovanie. Niektorých ihneď napadne slovko ujma alebo podvodné praktiky, pričom opak je pravdou. Ak ste sem zablúdili s tým, že neviete presne čo je affiliate marketing a ako to funguje, prečítajte si náš článok na túto tému tu.

Kto teda platí za affiliate marketing a prečo?

Za sprostredkovanie obchodu platí vždy inzerent, čiže obchodník. Nie zakázník ako sa mnohí domnievajú. Inzerent vyplatí províziu za to, že mu partner „dohodil“ objednávku, ktorú by inak nezískal. Je to veľmi férový vzťah medzi všetkými účastníkmi (inzerentom, partnerom a zákazníkom). Funguje na príncípe výkonnosti. Inzerent zaplatí len za zrealizovanú objednávku, partner dostane dohodnutú províziu a zákazník zaplatí takú istú sumu, ako keby išiel priamo na inzerentov e-shop.

Teraz sa možno čudujete „Prečo nakupuje zákazník cez odkaz niekoho iného?“. Zvyčajne je to preto, že partner ponúkol zákazníkovi pridanú hodnotu. Napríklad napísal recenziu, kde jasne uviedol plusy aj mínusy produktu. Alebo ho sám pravidelne používa a zákazníkovi sa páčia výsledky, ktoré s produktom dosahuje. Prípadne vytvoril samostaný web priamo o inzerentovom produkte, kde našiel zákazník praktické recepty. Dôvodov prečo to funguje je obrovské množstvo. Preto nezabudnite, že inzerent je rád, že objednávka bola zadaná a ako poďakovanie za tvrdú prácu partnera ho odmení províziou.

Všetci sú tak spokojní. Zákazník nakúpil v klasickej cene produkt po ktorom túžil. Inzerent predal. Partner bol odmenení, len za prácu ktorú vykonal.

Názorný príklad:

Máme e-shop napríklad NaomiBioCosmetics, ktorá je inzerentom v affiliate sieti Facelist. Ďalej máme blogerku, ktorej blog je zameraný na kozmetiku a beauty produkty. Blogerka, rada testuje nové produkty a tak sa rozhodla vyskúšať produkty NaomiBioCosmetics z ich vegánskej rady. Vegánske kozmetické produkty sa jej natoľko zapáčili, že o nich napísala dlhú recenziu. Blogerka si všimla na webe NaomiBioCosmetics, ich affiliate program a tak sa registrovala do Facelistu, ktorý tento affiliate program zabezpečuje. Prezrela ich kampaň a podmienky. V recenzii neskôr použila affiliate odkazy na kozmetiku, ktorá sa jej páčila.

Časom si článok prečítalo niekoľko jej čitateliek a jednej z nich sa produkty zapáčili na toľko, že klikla na odkaz priamo v článku a objednala si ich. E-shop zaplatil blogerke dohodnutú províziu, čiže len za jedného zákazníka, ktorého priviedla. Blogerka má svoju odmenu za čas, ktorý do skúšania produktov vložila a tiež za spísanie a zverejnenie jej skúseností. Zákazníčka má produkt v tej istej cene, ako keby si ho objednala priamo cez e-shop, má od blogerky viacero nezávislých poznatkov o produkte a pozná + aj – tohto produktu.

Verím, že v článku ste dostali odpoveď, ktorú ste hľadali. Ak máte akékoľvek otázky môžete kontaktovať našu affiliate managerku Martinu (martina@facelit.sk), alebo nám ich napíšte dolu do komentárov.

 

Autor článku: Lucia Adamcová

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *