Návod, ako začať s affiliate marketingom na Faceliste

Návod, ako začať s affiliate marketingom na Faceliste

Vitajte! Ste u nás noví? Zaregistrovali ste sa do affiliate siete Facelist, no neviete, kde začať?

Pripravili sme pre vás rýchlokurz, ako sa zorientovať v affiliate marketingu. Vysvetlíme vám 5 základných oblastí, ktoré keď pochopíte, budete pripravení obohatiť vaše články, videá či sociálne siete o affiliate linky, čiže naplno využívať affiliate marketing.

1. Rýchly prehľad administrácie Facelistu

Predpokladám, že registráciu do našej affiliate siete máte za sebou, no ak by sa náhodou našiel niekto, kto tak ešte neurobil, kliknite tu.

Po registrácií sa jednoducho prihlásite do nášho systému, tlačítkom „prihlásenie“, ktoré nájdete v pravom hornom rohu našej webovej stránke Facelist.sk. Po prihlásení do administrácie, máte možnosť na ľavej strane obrazovky, vidieť bočné menu administrácie. Je rozdelené do 8 bodov, pre ľahšiu orientáciu.

V „Úvode“, úplne hore, uvidíte všeobecný affiliate odkaz, podľa ktorého zistíte aké „fl_id“ číslo vám bolo pridelené. Každý partner má svoje jedinečné číslo a tým pádom unikátny affiliate odkaz. V „Úvode“ je dôležité si povšimnúť okienko, ktoré tvoria novinky vo Faceliste. Čo ak zabudnete sledovať toto dôležité okienko? Neobávajte sa. Všetky novinky posielame na mail alebo uverejňujeme na našej webovej stránke.

V sekcii „Kampane“ nájdete všetky aktívne kampane, čiže e-shopy s ktorými máte možnosť spolupracovať formou zdieľania affiliate odkazov. Kampane sú farebne odlíšené a zobrazujú sa pod sebou. V každej kampani môžete vidieť základné informácie, pre aký trh je určené zdieľanie affiliate odkazov kampane (zatiaľ iba na Slovensku a v Českej republike), nastavené odmeňovanie (koľko % získate z predaja produktu) , odkaz na e-shop (danú kampaň) a nakoniec, koľko bannerov kampaň ponúka. Ak pri kampani vidíte dve úrovne odmeňovania (nemajú ju všetky kampane), znamená to, že ak váš podpartner predá produkt cez affiliate odkaz získate 2. úroveň provízie, aj keď ste sa na predaji priamo nepodieľali. Neviete čo je podpartner a ako ho získať? Odporúčam vám prečítať si článok na túto tému.

Dostávame sa do sekcie „Bannery a odkazy“. Buď si sami zvolíte o zobrazenie akých reklamných bannerov máte záujem a tak si podmienky zobrazovania navolíte sami (kampaň, z ktorej banner potrebujem, typ bannera, veľkosť bannera a iné). Ak si chcete pozrieť reklamné bannery od všetkých kampaní, len smelo scrollujte myšou nadol.

Sekcia „Prehľady“ v sebe ukrýva sofistikovnejšie rozdelenie podľa vašich aktuálnych potrieb. Takže len v rýchlosti. „Rýchly prehľad“ slúži na zobrazenie vašich kliknutí, zobrazení, či predajov. „Prehľad vývoja“ ukazuje zobrazenia, kliknutia a predaje v časových úsekoch, ktoré si ľubovolne nastavíte. „Moja platba“ vám prezradí, ako ste na tom so získanou či čakajúcou províziou. „Stromová štruktúra podpartnerov“ a „Štatistiky predajov podradených“ slúžia k presnejšiemu prehľadu o vašich podpartneroch.

Administračné menu ďalej obsahuje „Provízie“ (vaše získané provízie z predaja), „FAQ“, čiže časté otázky našich partnerov a inzerentov, „Môj profil“, presnejšie váš profil a nakoniec rýchly kontakt na nás.

Keď ste sa dostali až tu a viete čo a kde sa v administrácií nachádza, poďme teda ku dôležitým krokom, bez ktorých sa v affiliate marketingu nezaobídete.

2. Ako zdieľať kampaň?

Ako bolo písané na začiatku tohto článku, v pravej hornej časti stránky Facelist.sk, nájdete prihlasovanie do administrácie. Prihláste sa pomocou vášho emailu a hesla, ktoré ste obdržali po registrácií do siete. Tento krát si v administračnom menu všímajte sekciu „Kampane“. Nájdite si tú kampaň, ktorá vás zaujala a mali by ste záujem o jej zdieľanie. Kliknite na tlačidlo „Show banners“. Automaticky prejdete do sekcie „Bannery a odkazy“. Tu sa vám zobrazia všetky bannery a odkazy danej kampane. Ak máte záujem o zdieľanie odkazu na domovskú stránku kampane, nájdite si URL kampane.

zdieľanie odkazu kampane

 

Ako vidíte na obrázku vyššie, vyznačená URL adresa je adresa smerujúca na domovskú stránku kampane. Ak teda chcete, aby sa návštevníci vašich webových stránok, po kliknutí na váš affiliate link dostali na domovskú stránku danej kampane, skopírujte tento odkaz na vaše stránky.

3. Ako na zdieľanie ľubovolnej podstránky kampane?

Rovnako ako v bode vyššie sa po konečnom výbere kampane, presunieme do sekcie „Bannery a odkazy“. Vidíme teda, čo všetko nám daná kampaň ponúka, celý zoznam reklamných bannerov, odkazov či textových odkazov.

Ak tento krát potrebujete, aby sa ľudia cez váš zdielaný affiliate odkaz preklikli na vami vybranú stránku eshopu, použite tlačidlo „Dynamický odkaz“.

vytvorenie dynamického odkazu kampane

Po kliknutí na dynamický odkaz, musíme vložiť cieľovú URL, čiže URL podstránky, ktorá chcete, aby sa vašim čitateľom otvorila po kliknutí na odkaz. Túto URL získame tak, že idete na stránku e-shopu (z nášho zoznamu kampaní), ktorý ste si zvolili. Dajme si príklad – jeden z našich obľúbených inzerentov Sunroot. Otvoríme si teda ich webovú stránku: https://sunroot.eu/. Nájdeme si produkt, podstránku na ktorú chceme, aby affliate odkaz smeroval. Píšete články o zdravej výžive a preto chcete, aby váš odkaz smeroval na sirup z topinambura a zázvoru? Skopírujte si URL tohto produktu. (vyznačené na obrázku nižšie)

dynammický odkaz na URL adresu

Tento odkaz teda vložíte do požadovanej kolónky „Cieľová URL“, vyberiete možnosť, získať kód. Skopírujete vygenerovaný kód a opäť ho vložíte na svoje webové stránky, blog či sociálne siete.

4. Ako jednoducho zdieľať kampaň na sociálnych sieťach?

Opäť sa nachádzame v sekcii „Bannery a odkazy“. Prejdite si, ktorý reklamný banner či textový odkaz kampane chcete zdieľať medzi svojich fanúšikov. Všade nájdete možnosť rýchleho zdieľania na sociálne siete. Zatiaľ máte u nás možnosť rýchlo zdieľať odkaz vrámci štyroch sociálnych sietí a to Facebook, Twitter, Google Plus a LinkedIn.

zdielanie affiliate odkazu na sociálne sieteJe len na vás, ktorú sociálnu sieť uprednostňujete a kde budete daný odkaz zdieľať. Po kliknutí napríklad na ikonku Facebooku, vám automaticky daný odkaz otvorí na vašej facebookovej stránke. Napíšte už len pútavý text, ktorým zaujmete svojich priateľov a odkaz máte pripravený na zdieľanie.

5. Ako umiestniť reklamný banner na vašu stránku

Tak a v poslednom bode sa bližšie pozrime, ako zdieľať reklamný banner vašej vybranej kampane. V zozname si nájdite banner, ktorý vás oslovil a rozhodli ste sa ho umiestniť na vašu webovú stránku.

zdieľanie bannerov

Ak si zvolíte možnosť „Získať kód bannera“, okamžite sa vám zobrazí vygenerovaný kód, ktorý už len skopírujte a vložte na vaše stránky. Takýto reklamný banner je už predom nastavený, buď aby posielal vašich návštevníkov na domovskú stránku kampane, alebo priamo na určitú podstránku. Ak je banner všeobecný a zobrazuje logo spoločnosti, značku alebo logo webovej stránky, zväčša tento odkaz z banneru smeruje na domovskú stánku. Ak banner priamo prezentuje určitý výrobok, napríklad masť na kĺby, takýto odkaz z banneru s veľkou pravdepodobnosťou smeruje na podstránku s gélmi a masťami.

Ak chcete odkazu daného reklamného banneru určiť iné smerovanie, použite možnosť „Dynamický odkaz“. Po kliknutí musíte opäť vložiť URL podstránky danej kampane tak, ako tomu bolo v druhom bode tohto článku.

Sme na konci, verím, že dané infomácie vám pomôžu so začiatkami v affiliate marketingu. Ak by ste mali otázky kontaktujte  nás na support@facelist.sk.

 

Autor článku: Martina Lacková

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *