Najčastejšie chyby naffiliate partnerov v affiliate marketingu

Najčastejšie chyby affiliate partnerov, robíte ich aj vy? 2. časť

Vitajte v druhej časti, najčastejších chýb affiliate partnerov. Ak ste ešte nevideli prvú časť tejto témy, odporúčam ju prečítať. Tieto články píšem so zámerom vám pomôcť tak, aby ste sa vyhli chybám, ktorých sa partneri v affiliate marketingu dopúšťajú. Je dôležité si uvedomiť, že tieto chyby vám častokrát znižujú vaše príjmy a bránia vám tak vyťažiť zo svojej práce maximum. 

Ja si proste neverím…

Tento problém je ľahké pochopiť, hlavne v situácií, kedy chcete vybudovať affiliate marketing a máte pocit, že nemáte potrebné technické zručnosti. Keď viete, že to naozaj chcete a musíte to urobiť, urobte to! Už za pochodu sa vysporiadate s množstvom práce a vybudujete svoju firmu pekne krok za krokom. Verte mi, že na začiatku sa nikto nevyhne chybám, je to prirodzené. Pre vašu duševnú pohodu, zameriavajte sa na to, aby veci boli urobené a nesústredte svoju pozornosť na vami vygenerované peniaze.

Rozdeľte svoju činnosť do rôznych blokov, ako sú vaše blogové príspevky, zoznam e-mailov, automatický odpovedací program, optimalizácia pre vyhľadávače a stratégie sociálnych médií. Všetko budete môcť riešiť jedno po druhom, vediac, že robíte to, čo treba urobiť bez toho, aby ste sa dostali do veľkého obrazu, ktorý sa zdá byť tak ohromujúci.

Sústredte sa, aby ste spravili veci, ktoré viete, že vás dovedú k vášmu konečnému cieľu,  zarábať peniaze z vašej webovej stránky.

A pamätajte si, vždy je lepšie robiť chyby, ako nezačať vôbec.

Osobitosť, neosobitosť

Ďalšia dôležitá vec na zapamätanie si, žiadne CTRL + C a CTRL + V.  Po prvé, kopírovanie a plagiátorstvo je vo svete provízneho marketingu a propagovania zakázané. Po druhé, nebudete pôsobiť autenticky, a tým pádom nevytvoríte u svojho publika dôveru. Nepoužívajte ani preddefinované emaily či články. Dajte do nich niečo zo seba, vlastný názor alebo skúsenosť, len v tedy to bude mať úspech u vášho publika.

Určite nepropagujte tak, že len chcete zarobiť pár euro. Majte na mysli, že chcete zmeniť svoj vlastný život a život druhých, a to vám prinesie dôveru a úspech, v tom čo robíte.

Copywriting síce nepoznám, ale predávať neviem

Veľmi zriedka sa stáva, že sa dokážete „predať“ už pri prvej návšteve vašich stránok. Proces predaja takto jednoducho nefunguje. Ak by fungoval, na svete by určite existovalo viac milionárov a menej ľudí by zavesilo proces budovania úspešného podnikania na klinec.

Ak nie ste oboznámení s termínom copywriting, je to obsah, ktorý vytvárate, a ktorý je určený na predaj či vzdelávanie. Či už predávate svoje produkty a služby, affiliate produkty alebo potrebujete, aby sa ľudia u vás zaregistrovali na odber emailu, váš obsah pre vás vykonáva to najdôležitejšie – predaj.

Najlepším krokom na začiatku vášho podnikania je naučiť sa písať presvedčivý obsah. Skúste sa dostať do hlavy vašich návštevníkov a zistiť problémy, s ktorými sa stretávajú. Vo svojom obsahu ukážte, že produkt alebo služby, ktoré propagujete sú riešením k týmto problémom. Keď získate vášho návštevníka pomocou riešenia problému, ktorý sa mu deje, predaj bude podstatne jednoduchší, ako písať obsah v snahe predať produkt.

Riešenie problému a predaj výrobku sú dva úplne odlišné scenáre. Väčšina ľudí napíše svoje recenzie na základe funkcií produktu, ktorý propagujú. Dobrý copywriter vytvorí obsah, založený na výhodách, ktoré návštevník získa uskutočnením nákupu. Tieto výhody zvyčajne prinášajú riešenie veľmi špecifického problému, ktorý bol identifikovaný správnym prieskumom. Vzdelávanie v copywritingu je komplexná činnosť , teda nie je možné ju zhrnúť v jednom článku, no toto sú základné pravidlá, ktorých sa pri tvorení obsahu držte. Čím lepšie spoznáte svojich návštevníkov, tým zvýšite množstvo konverzií a peňazí, ktoré budete zarábať.

Načo mi je stále nový obsah?

V affiliate marketingu množstvo obsahu, ktorý pravidelne generujete, vašu úroveň úspechu. Jednoducho povedané, viac obsahu znamená viac možností zarobiť peniaze. Vytvárajte obsah pravidelne, má to niekoľko rôznych výhod. Budete mať viac obsahu na generovanie návštevnosti. Po ďalšie budete lepšie písať, zisťovať čo funguje, a čo zas nie.

Od buka do buka

Dávajte si pozor na vaše reakcie v tématických diskusiách. Nesnažte sa silou mocou všade tlačiť vaše odkazy, ale popremýšľajte, kde a ako by ste niekomu mohli pomôcť s riešením určitého problému. Ak to tak nerobíte, spamujete, a to určite nechcete ani vy. Ak má niekto problém s autom a hľadá rady ako ho opraviť, nebudete mu predsa posielať odkaz na detoxikačný čaj, nech má aspoň trávenie v poriadku. 😀

Recenzovať treba všetko…

Affiliate program si nevyberajte len na základe provízií. Ponúkané percento z produktu je síce lákavé, ale je tomu tak aj pri pohľade na vašu cieľovú skupinu? Vyberajte produkty najvhodnejšie pre vašu cieľovku. Ste úspešná blogerka a recenzujete kozmetiku? Asi by ste vaše publikum nezaujala recenziou na benzínovú kosačku s pojazdom, nech je to užitočné ako chce. 😀  Vyberajte preto s porozumením k svojim čitateľom, čo sa oplatí mnohonásobne viac.

A ešte omnoho viac…

Nebudete úspešní propagáciou obrovského množstva produktov alebo služieb naraz. Naivne si veľa začínajúcich affilákov myslí, že po predaji týchto produktov získajú veľké percento provízie. Zákazníci sa však zaujímajú iba o užitočné produkty. Propagácia množstva produktov so sebou nesie aj fakt, že nebudete mať dostatočné množstvo času na propagáciu každého z nich. Čo to spraví s vašimi tržbami? Jasné, pôjdu dole. Zamerajte sa preto na zvýšenie predaja a nie na počet ponúkaných produktov či služieb.

Alebo nerecenzujme vôbec

Pri každej ponuke sa snažte vžiť do role potencionálneho zákazníka. Testujte a objavujte! Vyskúšate množstvo nových produktov a služieb, čo vám prinesie nové zážitky, pocity a objavíte tak, nie len pre seba, ale aj pre vašich čitateľov, nové možnosti či riešenia problémov. Testovanie prinesie so sebou samé výhody, verte mi. Moja rada znie teda jednoducho – testujte je to zábava. 🙂

Ak to predsa len s testovaním neplánujete skúsiť myslite na to, že sa ľahko môže stať ďalší problém, no k tomu bližšie v ďalšom odstavci.

Aj zlé produkty potrebujú marketing

Podporovať nekvalitné produkty je zlý krok, ktorý nespravte, hneď na začiatku vášho podnikania. Veľmi silno je to späté s vašou povesťou a dôveryhodnosťou vo vás. Zoberte si to tak, že ak odporučíte na svojich stránkach produkt, veľa vašich čitateľov dá na váš názor, produkt si zakúpi. Po odbržaní ho ihneď s nadšením vyskúša a nedajbože, sa už po prvých minútach použitia produkt rozbije. Ak niekto nebude v tejto „šťastnej skupine“, neminie ho sklamanie pri ďalšom použití. Ihneď to vrhne zlé svetlo na vaše odporúčania a verte mi, toto je v mysliach zákazníkov ťažké zvrátiť späť. Budú predpokladať, že výrobok bol odporúčaný len preto, nech zarobíte a určite vás neminú negatívne recenzie. Kto stojí o takého problémy? Myslím, že je lepšie od začiatku dbať na to, čo prezentujete a vybudovať si dobré meno do budúcna.

Nie som predsa Heuréka

Najlepšia taktika pre vaše konverzie je porovnávať produkt s ďalšími podobnými produktmi. Keď ľudia nakupujú majú tendenciu zúžiť svoj výber na pár produktov a porovnávať ich medzi sebou. Túto činnosť im môžete ušetriť, a tak rovno porovnať ponúkaný produkt s inými najlepšími alternatívami. Takto pomôžete nielen vašim čitateľom si vybrať, ale taktiež máte affiliate odkazy, hneď pre tri výrobky namiesto jedného. Takže porovnávanie je veľmi užitočné pre vašich čitateľov, ale aj veľmi výhodné pre vás.

Načo kvalitne, hlavne, že je…

Keď už ste sa raz dali na cestu recenzií, píšte ich poriadne. Písanie recenzií nízkej kvality nie je spôsob ako získať vysoko kvalitný obsah, ktorý vaši návštevníci budú milovať a dôverovať mu.

Najskôr to možno vyzerá lákavo, ale keď si uvedomíte, že budete musieť dvakrát toľko času venovať oprave chýb, keď obsah nebude skutočne vynášať predaj, je lepšie sa nad tým poriadne zamyslieť už od začiatku. Písanie niekoľkých článkov denne je síce súčasťou dnešného sveta prehlteného informáciami, ale v dlhodobom horizonte sa vám to nezavďačí. Z jedného kvalitného článku s plnohodnotnou a pravdivou recenziou získate viac, ako z desiatok obsahov, ktoré len zapĺňajú tému.

Ak pokryjete problémy do hĺbky, vaši návštevníci si vo vás vybudujú dôveru a ukážete im, že skutočne rozumiete tomu, čo sa deje v ich živote. Keď budú mať vo vás dôveru, prijatie vašich odporúčaní, už bude vyžadovať len malú snahu.

Takže určite môže trvať 12 hodín, kým vytvoríte jeden kus vysokokvalitného obsahu, pričom za tých istých 12 hodín, by ste mohli napísať 12 rôznych kúskov nízkeho obsahu. Avšak jediný blogový príspevok, ktorý pokrýva túto tému do hĺbky vám vždy prinesie viac príjmov a nebude od vás požadovať, aby ste pracovali dvakrát, ako obsah nízkej kvality s málo informáciami.

Predaj, krédo môjho života

Jedným spôsobom, ako zarobiť peniaze je skutočne predať produkty a služby na vašich webových stránkach. Ak je to však všetko čo robíte, bohatým sa nikdy nestanete. A prečo tomu tak je? Zabúdate ľudom pomáhať.

Pomáhať ľudom vám zabezpečí dve veci. Po prvé, pomáha vám to budovať dôveryhodnosť, čo v ľuďoch vyvoláva dôveru a znovu sa k vám vrátia. Za druhé, ľudia sa dostávajú z mylného názoru, že im len predávate a prinúti ich uvedomiť si, že im pomáhate riešiť problémy, ktoré majú. Keď si ľudia uvedomia, že problémy, ktoré majú sa dajú riešiť a vy im v tom riešení pomáhate, vyhrali ste. Môžete propagovať produkty a služby, ktoré sú riešením a nemusíte používať presvedčovacie techniky s cieľom získať návštevníkov k nákupu u vás. Ak ich aj presvedčíte niečo si kúpiť, nevybudujú si vo vás dôveru a pravdepodobne, sa pri ďalšom nákupe na vás neobrátia znovu. Pokiaľ sa návštevníci na web nevracajú s úmyslom znovu nakúpiť, vaše podnikanie stroskotá a pomaly skončí. Čas venujte zisťovaniu problémov, ktoré ľudia majú a následne poskytnutiam riešení týchto problémov, čo najefektívnejšie.

Od zajtra som bohatý

Neexistujú žiadne rýchle schémy ako zbohatnúť.

Bodka.

Ak vám niekto bude tvrdiť opak, že pri affiliate marketingu zbohatnete zo dňa na deň, berte nohy na plecia. Affiliate marketing sa nelíši od ostatných spôsobov podnikania. Nuž platí, budovanie niečoho úspešného vyžaduje veľa času, energie, a čo je najdôležitejšie, trpezlivosť.

Affiliate marketing je úžasný obchodný model, najmä pre začiatočníkov, pretože je ľahké uvedomiť si, ako sa v tomto svete pohybovať bez toho, aby ste museli venovať obrovské množstvo vašich peňazí na podnikanie alebo trápiť sa pri každej chybičke či nezničí váš podnik. Nemajte očakávania, čo zarobíte už v prvom roku. Je lepšie byť príjemne prekvapení, namiesto toho, aby vás to odradilo.

 

Autor článku: Martina Lacková

 

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *