Chyby affiliate partnerov v affiliate marketingu

Najčastejšie chyby affiliate partnerov, robíte ich aj vy? 1. časť

Dnes vám zhrniem najčastejšie chyby partnerov v affiliate marketingu. Pri prieskume témy tohto článku som zistila, že chýb nie len začínajúcich affiliate partnerov, nájdeme naozaj veľa. Rozhodla som sa tak tému článku rozdeliť na 2 časti. Nezabudnite teda sledovať aj druhú časť a vyhnúť sa tak všetkým chybám, ktoré vás oddeľujú od toho, stať sa úspešným affiliate partnerom. 

Ak si nie ste istí, ako efektívne začať s affiliate marketingom odporúčam prečítať si článok: Ako začať s affiliate marketingom?

Staviam bez základov

Propagovanie produktov cez sociálne médiá, mailing potencionálnym zákazníkom alebo propagovanie cez platenú platformu je síce „pekné“, ale nie až tak vhodné, ak sa chcete stať úspešným v affiliate partnerom.

Mať vlastný blog alebo webovú stránku je základom pre ďalšie a hlavne úspešné fungovanie v affiliate marketingu. Dajme tomu, že si vyberiete možnosť založiť si vlastný blog. Je to dnes už v celku jednoduchá a pri tom veľmi efektívna, prospešná, trendy vecička. 🙂 Plusov blogu je naozaj veľa, takže určite odporúčam jeho založenie. Ak si neviete poradiť sami s jeho založením, odporúčam využiť rady marketingovej agentúry Seduco. Dám vám ešte jeden typ. Prečítajte si článok Ako  zarobiť na svojom blogu a nájdete ďalšie skvelé príklady toho, prečo je dobré mať vlastný blog a ako na ňom zarobiť aj inými spôsobmi.

Váš blog vám bude slúžiť ako určité zázemie. Bude propagovať affiliate produkty vo vašom mene. Bude pomáhať potencionálnym zákazníkom zistiť vašu jedinečnosť a tak v nich vytvoriť dôveru k vám. Ak už ľudia poznajú váš blog môžu si ho kedykoľvek prehliadať, kedykoľvek keď budú chcieť určité informácie, služby alebo produkty. Jednoducho povedané blog či webová stránka mení vašich návštevníkov na verných zákazníkov.

Kazím to sám sebe

Takže super, ak máte svoj vlastný blog alebo web, gratulujem vám ste na dobrej ceste byť úspešný v affiliate podnikaní. Ale pozor, nepokazte si to sami!

Na tejto ceste je  veľmi jednoduché neuspieť a to pre vlastné chyby s nedbanlivosti. Tak aby fungovanie vašich stránok bolo správe vyhnite sa častým chybám ako:

  • nenačítavajú sa obrázky,
  • nefunkčné odkazy,
  • chýba text, ktorý ste sľúbili vo vyhľadávaní určitého prehliadača,
  • alebo fakt nevkusne zvolený design.

Takéto chyby vám robia zlé meno a šanca, že na takomto webe niečo zarobíte je nulová.

Moji návštevníci to nemajú veru jednoduché

Základné pravidlo, požadované informácie musia byť ľahko dostupné. Návštevníci, ktorí sa rozhodli prísť na váš blog či web musia informácie dostať rýchlo a jednoducho. Mám pre vás teda 2 pravidlá:

  1. Vytvárajte jednoduchú a priamu cestu k vašim informáciám. Ak propagujete pomocou článku, ale ten je skrytý hlboko v navigácií webu, moc ľudí si ho asi neprečíta, tým pádom nekliknú na váš affiliate odkaz.
  2. Rozmýšľajte ako starší ľudia (okolo 60 rokov) a ľudia, ktorí nie sú s internetom a technikou takí „priatelia“. Ak dokážu takíto návštevníci vašich stránok nájsť, čítať, riadiť sa vašimi radami v jednoduchosti povedané pochopia čo po nich chcete, máte vyhraté. Je pravdepodobné, že skupiny ľudí v produktívnom veku (25-55 rokov) to budú chápať tiež.

Kontrolovanie „nieje“ matka úspechu

Ak chcete mať príjem zo svojich affiliate odkazov stále pod kontrolou, vaša nutnosť je kontrolovať funkčnosť týchto odkazov. Nutnosť ale milá, no nie? veď závisia od toho vaše pravidelné príjmy ako úspešného affiliate partnera.

  1. Ak používate pre svoje stránky redakčný systém WordPress, môžete využiť niekoľko pluginov. Postarajú sa o automatickú kontrolu vašich affiliate odkazov. Ak nájdu nefunkčný odkaz, okamžite váš informujú prostredníctvom emailu. Vyskúšajte plugin Broken Link Checker, ktorý stiahnete priamo tu.
  2. Ak nepoužívate WordPress, nezúfajte. Existujú rôzne web služby, ktoré vám zadarmo skontrolujú vás blok či web. Pre Windows existuje veľmi využívaný Xenu´s Link Sleuth a pre Mac vám najlepšie poslúži Integrity.

Svätý grál, ktorý vás nespasí

Vyhľadávače môžu poslúžiť ako „Svätý grál“, pretože návštevníci sú vysoko zacielení práve na obsah, ktorý ste publikovali. Je tu teda veľká možnosť, že danou službou ihneď zaujmete a predáte. Ale spoliehať sa iba na návštevnosť z vyhľadávačov je v dnešnej dobre naozaj málo. Ak chcete byť skutočne úspešní v affiliate marketingu, musíte sa poobrezať aj po iných spôsoboch propagácie vašej práce. Existuje niekoľko spôsobov, ako generovať cielenú návštevnosť vašich webových stránok.

  • Skúste guest posting. Znamená to, že vo svojom mene napíšete článok ako hosťovský bloger pre iný, podobný blog vo vašom zameraní.
  • Sociálne médiá sú ďalšou skvelou cestou na využitie masívneho prívalu návštevníkov na vaše stránky. Je to síce trošku náročnejšia cesta získania návštevnosti ale verte, že z dlhodobého hľadiska sa oplatí. Váš konečný cieľ by mal byť využiť, čo najväčšie množstvo rôznych spôsobov trafficu na váš web. Uvedomíte si, že sa konci dňa vaše affiliate podnikanie žije a zomiera na návštevnosti, ktorú pošlete na vaše webové stránky.

Prinútim návštevníka nekliknúť

Návštevník prišiel na váš web kvôli informáciám, ktoré ho zaujali a chce ich získať jednoducho a rýchlo. Rozhodol sa venovať svoj čas práve vášmu webu, teda nikdy nerobte to, že svoj web preplníte reklamami a bannermi všade kde sa dá. Veľa reklám súčasne pôsobí nie len obťažujúco, ale čitateľ je z nich dokonca zmätený. Budte si istí, že v konečnom dôsledku neklikne ani na jednu z nich a váš web rýchlo opustí. Túto chybu robia hlavne začínajúci affiliate partneri, tak pozor na ňu milí nováčikovia.

Tvorte obsah, ktorý vašich čitateľov zaujme a primerane ho doplnte o affiliate odkazy, bannery a iné. V jednom článku stačí jeden affiliate odkaz na dobrý a hlavne súvisiaci produkt. V tomto prípade platí, že menej je viac. Majte FOCUS na jednu vec a nedokazujte na milión affiliate programov rôzneho druhu. Toto je najlepšia rada, ktorej sa môžete držať.  Ak si chcete byť istí ako presne využívať reklamy a bannery na vašom webe určite odporúčam prečítať článok: Možnosti propagace webu: (01) Bannery a zpětné odkazy alebo ďalší zaujímavý článok: Jak na efektivní umístění reklamního bloku na webu.

Nezaujíma ma základný „kľúč“ affiliate partnera

Len preto, že som na začiatku tohto článku písala, že sa nemáte spoliehať na návštevnosť z vyhľadávačov, neznamená to, že by ste ju mali úplne ignorovať. Ak máte pripravený nový obsah, vhodný pre váš web či blog, ale nevykonávate prieskum kľúčových slov, robíte tak chybu.

Hľadanie niekoľkých kľúčových slov pre váš nový príspevok naozaj netrvá veľa času a skutočne pomôže vytiahnuť návštevnosť z vyhľadávačov, ktorá je vysoko zacielená na obsah, ktorý ste napísali. Produkty a služby môžete potom jednoducho presadzovať vo vnútri príspevku. Ak to s kľúčovými slovami nebudete praktikovať, budete musieť generovať návštevnosť inou cestou a to platenými prostriedkami, ktoré v konečnom dôsledku nemusia byť tak výnosné ako návštevnosť zo spomínaných kľúčových slov.

Puste sa do toho! Najlepší čas začať je pri ďalšom tvorení obsahu. Použite Google Plánovač kľúčových slov. Tento nástroj je bezplatný a ukážem vám najvyhľadávanejšie kľúčové slová. Zadajte kľúčové slová o ktorých si myslíte, že návštevníci vášho webu zadali pri hľadaní vášho obsahu, a potom zapracujte tieto slová do obsahu ešte pred tým ako ho uverejníte. Procesu budete venovať okolo 30 minút, čo nie je vôbec veľa pri výnosnosti, ktorú s ním dokážete dosiahnuť. Je pravdepodobné, že nakoniec prídete aj na kľúčové slová, nad ktorými ste na začiatku vôbec neuvažovali. Takto lepšie zacielite na potreby svojej cieľovej skupiny.

Nepozerám spätne…

Je to veľká chyba a to z jednoduchého dôvodu. Ak dosiahnete predaj, určite chcete vedieť odkiaľ sa nákup uskutočnil. Pomocou unikátneho sledovacieho linku budete vedieť, ktoré stránky majú pre vás dobrú konverziu. Sledujte konverzie a kliknutia, bude to prospešné pre vaše ďalšie fungovanie. Takto si dokážete udržať prehľad, čo sa deje vo vašom podnikaní. Veľa partnerov fungujúcich v affiliate marketingu nesleduje čo sa deje na ich webových stránkach a robia zmeny len na základe emócií, pocitov a nie na základe podložených faktov. Implementáciu základného sledovania nie je zložité hodiť na vaše webové stránky a už vôbec nie ak ju máte postavená na platforme WordPress. Inštalácia plugginu Pretty Links , je jeden z najjednoduchších spôsobov, ako zistiť na ktoré odkazy vaši návštevníci klikajú a umožňuje vám overiť, či sú kliknutia, ktoré odosielate do partnerskej siete, správne sledované. Zmeny vykonávajte až po dostatočnom množstve zistených údajov. Bez sledovania toho čo sa deje na vašich stránkach môžete len dúfať a modliť sa, že sa raz stanete tými úspešnými.

Napísal by som ti, ale nemám tvoj email

Najväčšou chybou, ktorú by ste mohli urobiť ako affiliate partner, je odmietnutie si vytvárať vlastný zoznam emailových adries. Ak sa spoliehate iba na návštevnosť z vyhľadávačov, čo ako som už vyššie spomínala nie je dobrý nápad, nebudete mať vytvorené tzv. zadné vrátka pre akýkoľvek prípad. Už v minulosti sa osvedčilo, že návštevnosť z vyhľadávačov je spoľahlivá len zriedka. Veľké vyhľadávače, hlavne Google, neustále zdokonaľujú svoje algoritmy a ľudia, ktorí si myslia že vytvárajú „nepriestrelný“ business môžu pri nových aktualizáciách stratiť svoj prísun návštevnosti. Ak by ste sa sústredili na vytváranie zoznamu emailov, nezáležalo by na tom, že vaša návštevnosť cez vyhľadávače klesla. Áno, samozrejme, nie je to nič čo by nezamrzelo, ale stále by ste mali zoznam ľudí, ktorých môžete odkazovať na vaše stránky, vždy keď im pošlete email.

Manipulant jeden!

Vo väčšine prípadov sú všetky preplácané akcie affiliate partnerov manuálne kontrolované a následne schvaľované. Ak ste však s výsledkami manipulovali, prídete o svoje provízie a navyše riskujete, že budete z partnerského programu (affiliate siete) vyradení. Tento krok manipulácie sa neopláca, radšej investovaný čas a námahu dajte do obsahu, ktorý tvoríte.

Spamovanie má každý „rád“…

Ak ste sa rozhodli pre propagovanie kampane prostredníctvom emailu platí základné pravidlo –nespamujte! Pomocou spamu, veľa dôvery nevybudujete a je málo pravdepodobné, že si od vás niekto niečo nakoniec kúpi.  Spamovaním škodíte nielen sebe, ale aj firme, ktorej produkty propagujete.

Využívajte iba svoju databázu emailov. To znamená, že všetci ľudia, ktorí vám poskytli email to spravili dobrovoľne a preto, že to chceli. Teraz máte už iba jednu úlohu a to vybudovať  kvalitnú databázu kontaktov. Vytvorte napr. nejakú jednoduchú stránku, kde ľudom ponúknete niečo zadarmo s tým, že vám zveria svoj email a súhlasia so zasielaním propagačných materiálov. Nezabudnite však na to, že na konci každého emailu musí byť možnosť odhlásiť sa z databázy.

Obťažovanie ešte radšej!

Je pravda, že affiliate kampaň môžete propagovať aj na fórach. Avšak nemôžete tým obťažovať ostatných diskutujúcich. Vždy by ste mali, a platí to aj pri propagovaní na sociálnych sieťach, pridať  do svojho komentára, okrem affiliate odkazu aj nejaký zaujímavý text, skúsenosť, niečo s čím obohatíte diskusiu.

Občas sa viem aj sústrediť

Toto býva častým problémom pre každého, kto začína v affiliate marketingu. Dávajte si pozor, keď pracujete na určitej veci a z ničoho nič sa objaví niečo lákavé, buď to na fóre, kde chodíte alebo vo vašej emailovej schránke. Klasická situácia, necháte všetko, na čom ste doteraz pracovali a začnete naháňať nový nápad ako zarobiť peniaze online. Nechajte takéto nápady tak, akurát vás odvedú od kampane, ktorú máte na dosah ruky. Jedna úspešná, zisková kampaň je omnoho viac, ako 10 napoly dokončených  projektov. Affiliate marketing je činnosť, ktorá si vyžaduje sústredenie a sebamotiváciu.

Čím širšie, tým lepšie

Ak máte veľký rozpočet, veľa sebadôvery, technické zručnosti a veríte, že sa môžete presadiť popri veľkých konkurentoch v odvetví, ktoré ste si vybrali, nie je nič zlé na tom pokúšať sa zarobiť peniaze v „širokej“ téme. Avšak pre väčšinu ľudí, je dosť náročné súťažiť vo všeobecnej téme a vybudovať úspešný obchod. Namiesto toho, aby ste sa snažili súťažiť s hlavnými hráčmi na trhu, je pre vás lepšie, ako pre začiatočníka s menším rozpočtom a menej skúsenosťami, zamerať sa na užšie miesto v rámci väčšieho priemyslu.

Ak sa vám po čase bude dariť, prevádzkové čísla  a váš web budú rásť, začnete zarábať viac peňazí, budete si môcť dovoliť podporu väčšieho obsahu a marketingového rozpočtu. Bude tu možnosť oddeliť sa od vašej témy a rozšíriť si obzory. Kým sa však nedostanete do tohto bodu, je pravdepodobné, že by ste zažívali veľkú úroveň frustrácie a tak prestali po čase bojovať o presadenie sa a budovanie svojho podnikania.

Ak sa budete sústrediť na výklenok trhu, porozumiete tak aj tým najvnútornejším problémom, ktoré majú vaši návštevníci. Takto máte možnosť prinášať  tie najkvalitnejšie riešenia ich problémov. Veď riešenie problémov vašich návštevníkov znamená viac peňazí vo vrecku.

Ak ste si vedomí chýb, ktorých sa dopúšťate a spôsobujú vám nedostatok zisku a produktivity, môžete na nich zapracovať a vyzdvihnúť celý váš projekt omnoho vyššie. Je to správna cesta ako docieliť dlhodobú úspešnosť a ziskovosť. Veľa šťastia 🙂

Prečítajte si pokračovanie tohto článku a vyhnite sa tak všetkým častým, ale hlavne zásadným chybám v roli affiliate partnera.

 

Autor: Martina Lacková

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *