Čo je landing page + overené typy pre jej úspech
Aj vy si myslíte, že ideálne miesto, kam môžete zákazníka priviesť je domovská stránka? Je to len pomyselný informačný vrchol, pretože z domovskej stánky si zákazník musí hľadať cestu k informáciám, produktu alebo službe, ktorá ho zaujíma. Uvedomujete si, že takto mu dávate šancu si to v polke hľadania rozmyslieť? Na vašich návštevníkov musíte ísť šikovne a dostať ich priamo na miesto určenia, kde okamžite dokážu vykonať to, čo potrebujú, čiže to, čo vy chcete. Šikovné!
Obsah článku
Čo je landing page
Landing page je teda, spomínaná šikovná stránka, na ktorej dokážete okamžite konvertovať. Považuje sa za vstupnú bránu k reklame. Návštevník sa na landing page dostane po kliknutí na odkaz, reklamnú kampaň, výsledok vyhľadávania, banner, odkaz na blogu, odkaz v newsletteru, či iné možnosti. Je ich skutočne veľa a je len na vašej kreativite, ako zákazníka dovediete k potrebným informáciám.
Landing page je konkrétna stránka, na ktorú smerujú všetky linky z kampane. Čiže cieľová stránka, kde užívateľ po kliknutí „pristane“. Landing page môže byť súčasťou vašej stránky či e-shopu narozdiel od microsite, ktorá je prevažne považovaná za samostatnú webovú stránku s vlastnou doménou, poprípade subdoménou. Čiže pekne a skrátene. Landing page je stránka s konkrétnou ponukou alebo určitou hodnotou pre návštevníka.
Experimentovanie sa v niektorých prípadoch neopláca, a tak myslite na to, že dobrá landing page by mala byť v súlade s tým, čo na ňu zákazníka nakoniec priviedlo.
Aký cieľ má landing page?
Úlohou landing page je vzbudiť záujem návštevníka stránky a poskytnúť informácie o konkrétnom produkte, službe, akcii, čomkoľvek, čo ste sa rozhodli podporiť, tak aby vyvolala požadovanú akciu návštevníka. Takže na začiatku tvorby a stratégie landing page si určte, čo pomocou nej chcete skutočne dosiahnuť. Akciou môže byť objednávka tovaru, registrácia, odoberanie newslettra či vyplnenie formuláru. Hlavným cieľom je teda zvýšiť mieru konverzie.
Pri používaní landing page je veľmi dôležité rozlišovať produkty a cieľové skupiny. Landing page by mala byť navrhnutá tak, aby oslovovala konkrétnu, vami vybranú cieľovú skupinu.
Ale ako?
Ponúknite niečo zaujímavé a hodnotné práve pre vašu cieľovku. Pretože cieľom landing page je taktiež prekonvertovať vysoké percento návštevníkov na vašich platiacich zákazníkov a získať nové kontakty a informácie o tom, kto sú vaši zákazníci, čo majú radi a čomu sa venujú.
Ako na to?
Jedna landing page=jeden zámer. Nesnažte sa na stránke o vyvolanie viacero typov akcií. Veďte návštevníka pekne „za ručičku“ priamo k vami zvolenej akcii, kúpe produktu, stiahnutie e-booku, registrácií, objednávke a ďalším možnostiam, ktorým sa bližšie venujem v 4. bode článku.
Čo by landing page nemalo chýbať?
Landing page sa skladá z určitých častí, ktoré netreba vynechať či podceniť, teda ak naozaj chcete, aby na nej návštevníci úspešne „pristávali“.
Nadpis
Samozrejme prvá vec, ktorú si návštevník na vašej stránke všimne. Mala by popisovať, presne to, čo ponúkate. Logicky, podľa neho návštevník zistí, čo mu ponúkate.
Takže nadpis tvorte stručne a výstižne!
Podnadpis
Nie ste žiadny veľký copywriter? Zahrajte sa naň. Pomocou dobrého nadpisu a podnadpisu, dokážete veľmi zapôsobiť. Pohrajte sa taktiež trošku s vnímaním návštevníkov, ich pocitmi a podporte, bližšie rozveďte, čo ponúkate.
Vizuál
Obrázok, fotka, video – okamžite zaujmú pozornosť návštevníka. Pomocou týchto prvkov budete zase o krôčik napred k úspešnej konverzii. Je to proste tak! Dobre použité obrázky dokážu zvýšiť vaše konverzie, o čom hovorí aj článok od CXL z roku 2018.
Výzva na akciu
Pamätáte si ešte predchádzajúci bod o cieli landing page? Verím, že áno, ale pre istotu si to zopakujeme. 🙂 Zjednodušene, jej cieľom je určitá akcia návštevníka. A na to slúžia CTA prvky, čiže výzva na akciu. Použite napr. button s odkazom na stiahnutie e-booku, registráciu, atď. Veď vy už viete.
Výzva na akciu musí byť zrozumiteľná a lákavá. Umiestnite ju tak, aby udrela používateľovi okamžite do očí.
Ak je súčasťou, formulár na vyplnenie, verte dá sa to aj jednoducho. Držte sa dĺžky okolo 3 polí, nevyžadujte zbytočné osobné informácie. Zložité a dlhé formuláre nie sú medzi ľuďmi populárne, čo mnoho krát vedie k opačnej akcii, čiže nevyplneniu formulára.
Výhody
Píšte, píšte, píšte. Píšte priamo a jednoducho. Vysvetlite im, čo získajú ak sa zaregistujú, čo na nich čaká, ak sa prihlásia do kurzu. Výhod ponúkate niekoľko? Kľudne vypíšte ich zoznam. Presvedčte ich na akciu!
Pomáha ak si na landing page pridáte informáciu o garancii kvality, či vrátenia peňazí. Návštevník bude spokojnejší a jednoduchšie vám poskytne svoje údaje.
Dôveryhodnosť
Dôveryhodnosť landing page je zásadná.
Prečo?
Návštevník vám predsa poskytuje svoje kontaktné údaje, musíte ho presvedčiť, že dôverovať vám je tá správna voľba.
Ako?
Postupom času zverejnite referencie, použite reálne fotky, priložte odkaz na svoje sociálne siete. Takto majú možnosť vidieť koľko máte lajkov, sledovateľov, odporúčaní na Facebooku či inej sociálnej sieti.
Unikátnosť
Ste niečím jedinečný? Mali by ste byť!
Prečo by si práve vás mal návštevník zvoliť k danej akcii? Dajte mu o tom jasne vedieť, v čom ste unikátny. Túto informáciu môžete použiť do nadpisu či podnadpisu landing page.
Mobilná optimalizácia
Dnes je to už úplná samozrejmosť, že ľudia navštevujú stránky z mobilu. Preto je veľmi pravdepodobné, že na vašej stránke „pristane“ množstvo ľudí práve z ich mobilných zariadení. Nárast ľudí surfujúcich po internetových stránkach pomocou mobilov je priam raketový! A Google má taktiež radšej stránky optimalizované pre mobily.
Myslite dopredu a optimalizujte svoju landing page, nech neprichádzate zbytočne o možných potenciálnych zákazníkov.
Čo mám vlastne chcieť od návštevníkov mojej landing page? Mali by ste v tom mať úplne jasno, no ak náhodou nie, páči sa uvádzam pár príkladov:
- ponúknite kupón,
- registrácia na odoberanie newslettra (vytvoríte si tak vlastný zoznam mailov),
- registrácia na vašu stránku (členstvo),
- stiahnuť nadupaný e-book,
- registrácia na kurz (najlepšie bezplatný),
- možnosť registrovať sa na pripravovanú udalosť (napr. webinár),
- objednávka produktu či služby,
- vyplnenie formulára.
Tipy pre vašu landing page
Ďakujeme, ak ste sa dočítali až sem. Po prečítaní všetkých podstatných informácií, máte už predstavu ako landing page vyzerá, ako sa používa. Na koniec tak prikladám sľúbené typy na úspech vašej landing page:
- Nebojte sa výzvu na akciu použiť aj viac krát.
- Prehľadne a výrazne odlíšte obrázky, linky, buttony, text, aby sa návštevník jednoducho orientoval, okamžite vedel, kde čo je a dokázal ľahko vykonať požadovanú akciu.
- Neponúkajte zbytočne veľa produktov s minimálnymi rozdielmi. Takto sa návštevník stane nerozhodným a nakoniec žiadnu akciu nevykoná.
- Nepoužívajte na landing page navigačnú lištu. Nechcete predsa, aby ich zaujalo niečo iné, či na stránke blúdili a nakoniec zabudli, čo majú vykonať.
- Ak ponúkate viacero možností, zvýraznite jednu nad všetkými. Vyberte tak za návštevníka. Návštevník sa jednoduchšie rozhodne a veľa krát sa rád prikloní k vášmu odporúčaniu.
- Cieľte na určitú skupinu ľudí, prispôsobte jej celú landing page.
- Call-to-action button skúste nazvať nápadito, tak aby motivoval ľudí kliknúť. Zvýraznite, aký benefit dostanú po kliknutí. Napr. nepoužívajte button „Registrujte sa“ale „Získajte sexy postavu (registrujte sa)“.
- Predávajte benefity namiesto vlastností produktu.
- Zaujmite informáciami o svojom produkte, hneď na začiatok. Pozor, píšte priamo a jednoducho!
- Dajte návštevníkovi na vykonanie akcie len určitý čas. Napríklad: Na zapojenie sa do chudnutia, máte už len 2 dni.
- Pri použitých ikonách je dobre vysvetliť, čo znamenajú. Nedochádza tak k omylom.
- Ponúknite ľudom niečo zadarmo, darček, napríklad ukážku z vášho e-booku.
- Sumy uvádzajte v nižších hodnotách, lepšie vyzerá 10 € /mesiac ako 120 €/rok.
- Potvrdte návštevníkovi, že určitú akciu dokončil, napríklad objednávku.
- Konajte ľudsky, ďakujte. Po poďakovaní, skúste navrhnúť inú akciu.
- Dajte možnosť ľudom zdieľať na sociálnych sieťach, čo si práve nakúpili, kde sa práve zaregistrovali. Veľa krát, tak radi odporučia produkt ďalej.
Ste teda pripravení navrhnúť úžasnú landing page? Verím, že áno!
Ak máte ešte nejaké pochybnosti alebo otázky, radi vám poradíme.
Autor článku: Martina Lacková
Zanechaj koment
Want to join the discussion?Feel free to contribute!