Affiliate marketing na Instagrame

Ako funguje affiliate marketing na Instagrame?

Systém affiliate marketingu je v podstate jednoduchý a pre svoje vlastnosti má široké využitie. Postupne sa rozšíril aj na sociálne sieťe a tak používanie affiliate odkazov na Facebooku, dnes už nie je žiadna novinka. No zamýšľali ste sa ako sú na tom ostatné sociálne siete? Čo tak začať affiliate využívať aj na Instagrame. Napadlo vás to už niekedy?

1. Prečo ísť s affiliate marketingom na Instagram?

Aby ste pochopili, prečo je dobré sa vôbec zamýšľať nad využitím affiliate marketingu na Instagrame, poďme si Instagram a jeho doterajšie úspechy trocha priblížiť.

Instagram je podobne ako Facebook, dnes veľmi obľúbená sociálna sieť a to hlavne na Slovensku. Je určený na zdieľanie fotiek či videí. Štandardne sa používa ako šikovná aplikácia v mobile a to úplne zdarma. Taktiež ho môžete navštíviť cez prehliadač vo vašom počítači. Tu sa však stretnete s obmedzeniami oproti štandardnej aplikácií. Na stránke instagram.com môžete pozerať váš newsfeed a vyhľadávať užívateľov alebo hashtagy.

Na Instagrame nájdete fotografie na rôzne témy. Zaujíma vás oblečenie? Radi si pozeráte krásy prírody? Zaujíma vás, čo robí napríklad Beyoncé? Skutočne tu dokážete nájsť kohokoľvek a čokoľvek vás napadne.

Ak chcete vedieť, ako založiť Instagram účet, či ako Instagram funguje podrobnejšie, odporúčam prečítať článok, ktorý nájdete – tu.

Instagram zaznamenal za posledné roky obrovský rast a to vďaka neustále narastajúcemu počtu používateľov. V roku 2018 ich počet prekročil 1 miliardu. Aby ste si vedeli predstaviť, akým  rýchlym rastom Instagram prešiel, tak v septembri minulého roka spoločnosť evidovala 800 miliónov používateľov. S porovnaním s rokom 2016 bol nárast používateľov taktiež o 200 miliónov. Toto sú nekompromisné dôvody, ktoré jasne ukazujú silu Instagramu a predpokladaný ďalší nárast aj v budúcnosti.

Viac ako 13 % všetkých ľudí na svete používa Instagram. Instagram je skvelý na zapojenie publika a to hneď z niekoľkých dôvodov. Prvá je samotná aplikácia v mobile, čo dáva používateľom slobodu tráviť čas na Instagrame aj vtedy, keď sú na cestách, pridávať obsah kedykoľvek počas dňa a kdekoľvek sa nachádzajú. Základom je teda  jednoduché používanie. Druhým dôvodom je, že Instagram zhromažďuje fotky a videá, čiže populárny vizuálny obsah. Ľudia takýto obsah milujú, čo sa potvrdilo aj úspešnosťou samotného Instagramu. Toto všetko ľudí povzbudzuje k interackií s príspevkami. 

2. Základ je mať úspešný instagramový profil

Aby ste sa stali na Instagrame úspešní, potrebujete silné základy, v tomto prípade základy svojho profilu, nastaviť čo najsprávnejšie. Princíp je jednoduchý. Sprav fotku ako najlepšie vieš, hoď ju na Instagram, pridaj filtre a uverejni. Niektoré z najúspešnejších účtov na svete však urobili kroky tak, aby si zabezpečili, že ich Instagram bude vyčnievať z davu. Je to najlepší spôsob, ako získať čo najviac sledovateľov. Ak teda máte účet s kopou fanúšikov a kvalitnými fotkami otvárate si cestu k veľkým a známym značkám. Potom, už oslovenie širokého publika nie je tak náročné.

Nezabudnuteľné používateľské meno

Prvým krokom je vybrať to správne používateľské meno. Vhodné je také, ktoré sa ľahko pamätá, keď vás budú ostatní označovať na fotkách, nemusia ťažko blúdiť v pamäti, či vyhľadávať vaše meno na Instagrame. Nepoužívajte v ňom žiadne zvláštne znaky, ktoré sa ľudom budú ťažko zadávať. Budte však kreatívni a vaše používateľské meno spojte napríklad s oblasťou v ktorej sa pohybujete. Ak používate iné sociálne siete, napr. Twitter, odporúčam používať rovnaké meno.

Správna profilová fotka

Správna profilová fotka musí odrážať vás, či vašu osobnosť. Ak máte biznis instagramový profil, môžete do profilovej fotky zverejniť vaše logo.

Správne nastavenie ochrany osobných údajov

Skontrolujte komu je váš instagram účet prístupný. Ak si nastavíte svoj účet na súkromný, musíte následne schváliť každú osobu, ktorá chce byť vaším sledovateľom. Taktiež sledovatelia nevidia žiadne z vašich fotiek, pokiaľ nie sú schválení. Toto určite nie je tá správna cesta pri získavaní nových sledovateľov, pretože sa tento proces výrazne spomalí. Vy predsa chcete, aby k vašim affiliate odkazom malo prístup, čo najviac ľudí.

Bio

Bio slúži na uverejnenie informácií. Ľudia tu nájdu informácie o vás, čím sa zaoberáte, čomu je váš instagramový účet určený. Nezabudnite tu uviesť odkaz na vaše webové stránky. 

Bio sekcia na Instagrame

Titulok a geografické označovanie

Ku každej fotke zhrňte relevantné informácie. Najlepšie čo môžete spraviť je k daným fotografiám položiť otázku. Vašich sledovateľov tak určite zaujmete a zapojíte do vašich príspevkov. Geografické označovanie môže napomôcť v tedy, ak chcú vaši sledovatelia zistiť, kde sa daná vec, miesto na fotke nachádza.

Vhodné hashtagy

Pri zverejnovaní fotografií používajte hashtagy. Hashtagy znamenajú viac angažovanosti publika. Ak chcete nájsť tie najvhodnejšie pre váš obsah, preskúmajte svoje publikum a zistite, aké hashtagy používajú vo svojich príspevkoch.

Napr. bloger, ktorý cestuje by mal mať hashtagy súvisiace s cestovaním. Ak by napr. používal hashtag o kozmetike, daný hashtag by úplne nevyhovoval a nezodpovedal jeho obsahu. Ak budete používať takto zle zvolené hashtagy, teda také, ktoré nezodpovedajú vášmu zameraniu či obsahu, ľudia budú s vami pravdepodobne menej komunikovať.

Za predpokladu, že predávate viacero produktov, môžte prispôsobiť hashtagy postnutej fotky v závislosti od produktu, ktorý propagujete. Týmto sa stáva Instagram flexibilný a zároveň jednoduchší ako optimalizácia článku alebo príspevku na blogu.

Konverzujte

Ak ľudia komentujú vaše fotky, odporúčam vám na komentáre odpovedať. Odpovedajte najmä ak vám kladú nejakú otázku a tak môžete rozviesť danú konverzáciu. Tie najúspešnejšie značky na Instagrame komunikujú s užívateľmi na každodennej báze.

3. Čo je affiliate marketing a ako funguje?

Affiliate marketing je proces, pri ktorom zarábate promovaním produktov rôznych firiem. Jednoducho nájdete produkty, ktoré sa vám páčia, napíšete recenziu v podobe článku alebo nahráte krátke video, kde svoju skúsenosť s produktom opíšete. Základ je v uverejnení affiliate odkazu (vysvetlenie v 4. bode tohto článku) cez, ktorý ľudia môžu daný produkt nakúpiť. Za úspešný predaj, bloger, youtuber či iný druh „influencera“ dostane časť provízie. Odporúčam vám prečítať si článok o affiliate  marketingu, aby ste mu porozumeli čo najlepšie.

Ak prezentujete produkty na Instagrame mali by ste vaším sledovateľom ukázať, ako produkt alebo služba ovplyvnili váš život. Ak ich chcete presvedčiť, aby si výrobok kúpili, musíte im dokázať, že nákup stojí zato. Preto je affiliate marketing miesto, kde je v podstate potrebná, vaša vlastná skúsenosť. Ak napr. propagujete produkt na zníženie vašej hmotnosti, ukážte fotku pred a po, ukážte svoj vlastný pokrok.

Kľúčom k úspechu je byť skutočný. Na propagáciu si vyberte niečo, čomu sami veríte. Ak ste daný produkt či službu nikdy nevyužili, prečo by ste ho mali podporiť? Podporte produkt, ktorý ste sami kedysi vyskúšali a veríte, že bude prospešný aj pre vašich sledovateľov. Proste budte skutočný!

4. Čo sú affiliate odkazy a ich funkcia

Používanie partnerských odkazov je skvelý spôsob, speňaženia práve svojho účetu na Instagrame.

Affiliate odkaz je odkaz cez, ktorý vaši sledovatelia môžu nakúpiť vami prezentované produkty. Každý affiliate partner má vlastný unikátny affiliate odkaz. Zakaždým, keď niekto klikne na tento druh odkazu a produkt jeho prostredníctvom zakúpi, vy ako obchodník zarobíte percento peňazí z predaja.

Ak niekto spolupracuje priamo s určitou firmou v rámci ich affiliate programu, bude používať affiliate (partnerské) odkazy na propapagáciu ich produktov či služieb. Ak je človek súčasťou affiliate siete, vo svojej administrácií nájde kopu affiliate odkazov na e-shopy, ktorých produkty či služby môže propagovať. Ak máte záujem stať sa partnerom v affiliate sieti odporúčam navštíviť tento odkaz.

5. Kde umiestniť affiliate odkazy na Instagrame?

Na Instagram samozrejme môžete pridávať klikateľné či neklikateľné linky na produkty a služby, ktoré propagujete. Samozrejme, ako prvé nás budú zaujímať klikateľné odkazy, kedže sú neporovnateľne efektívnejšie a vašim sledovateľom z veľkej miery uľahčujú prácu.

Bio

Najčastejšie umiestňovanie odkazu je do vašej sekcie BIO. Ako som spomínala vyššie, je to sekcia na vašom instagramovom profile na umiestnenie informácií o vás, či vašich webových stránkach, o tom čo robíte a na čo sa váš profil zameriava. Vložte link na e-shop, ktorý propagujete alebo link priamo na produkt, ktorý odporúčate. Odporúčam skrátiť odkaz napr. pomocou nástroja URL shorter od Google.

Má to však svoje nevýhody. Váš fanúšik musí z odkazu prejsť na váš profil a tam kliknúť na daný link. Ale hlavne, ak používateľ instagramu narazí na starší príspevok, tak váš odkaz už môže viesť úplne inde.

Stories

Od roku 2016 Instagram povolil pridávanie odkazov aj do stories, tzv. instagram príbehov. Na začiatku bol tento odkaz povolený pridávať iba overeným účtom, no dnes to platí na účty s viac ako 10 000 sledovateľmi. To, že do stories bol pridaný externý odkaz, zistíte vďaka tlačítku „SEE MORE“ (Zobraziť ďalšie), ktorý sa objaví v spodnej časti príbehu. Ak tlačítko potiahnete smerom hore, odkaz, ktorý je v príbehu vložený sa začne automaticky načítavať. Ani kliknutím na tento zdanlivo externý odkaz, Instagram v skutočnosti neopustíte.

Odkaz v Instastories

IGTV

Podstatou novej platformy IGTV je združovať videoobsah, ktorý je dlhší ako štandardné videá v instagramovom feede. Videá sú nahrávané vertikálne čiže prirodzene tak, ako používate váš mobilný telefón. Z toho vyplýva, že zaberajú celú plochu obrazovky. IGTV priniesla so sebou veľa výhod. Jednou z nich je vkladať odkazy do popiskov videí bez obmedzenia. Ak neviete ako na vytvorenie vlastného kanálu na IGTV, odporúčam prečítať tento článok, ktorý nájdete tu.

Neklikateľné odkazy je možné pridávať do popisu fotografie, do komentárov pod fotky. Fanúšik by však musel mať obrovskú túžbu kúpiť si produkt, aby daný odkaz ručne prepísal do vyhľadávača.

6. Stratégie úspešných na Instagrame

Ak máte už vytvorený vlastný profil na Instagrame, všeobecné odporúčanie je pracovať so značkami, ktoré vyhovujú vášmu publiku. V opačnom prípade bude príspevok vyzerať tak, akoby do vášho informačného kanálu na Instagrame ani nepatril. Takto by ste mohli ľahko stratiť sledovateľov alebo si spôsobiť hŕstku negatívnych komentárov k vášmu príspevku.

Používajte kupóny

Kupóny boli vždy účinným spôsobom, ako prinúťiť ľudí niečo nakúpiť. Kupón môžete vložiť do svojej fotografie alebo videa na Instagrame. Používanie kupónov nevyžaduje kliknutie vašich sledovateľov, preto je to vhodné hlavne pre tých, ktorí nechcú vkladať stále nové linky do sekcie bio.

Kupóny na Instagrame

Robte to nenápadne

Máte Instagram účet plný úžasných fotiek z úžasných miest po celom svete? Ľudia určite navštevujú váš profil kvôli týmto nádherným fotkám. No skúste sa na chvíľu zamerať inde. Dajte si na seba štýlové oblečenie, ktoré ľudí určite osloví a budú pátrať, kde ste ten či onen skvelý kúsok kúpili. A tadá, tu je miesto pre affiliate link. Môžete na dané kúsky poukázať aj v opise fotografie a nasmerovať ľudí na odkaz do Bia.

Príbeh na Instagrame

Od zavedenia v roku 2016 sa stali príbehy na Instagrame neuveriteľne populárne. Všetko čo sa v príbehu objaví, trvá len presných 24 hodín. Ľudia si veľmi obľúbili tento spôsob komunikácie s publikom. Dokážete si s nimi vytvoriť hlbší vzťah a väčšiu dôveru vo vaše recenzované produkty. Každý deň, budú vaši sledovatelia očakávať niečo iné a vy ich každý deň môžete zaujať, znovu a znovu. Každý deň môžete vyzdvihnúť určitý produkt alebo každý deň zverejniť svoje pocity ako vám napr. dané sérum zlepšuje vlasy.

Vytvorenie príspevku na blog

Pomocou blogu dokážete výrazne posilniť pravdepodobnosť, že ľudia u vás nakúpia. Blog funguje mimoriadne dobre hlavne v oblasti krásy či cestovania. Dá sa však využiť na akúkoľvek oblasť. Na blogu si ľudia prečítajú viac o produktoch, ktoré odporúčate, vytvoríte v nich väčšiu dôveru vo vás a potrebu produkt vyskúšať. Stačí ich tam z vášho Instagramu odkázať.

Platené vyhľadávanie

Ak chcete získať viac sledovateľov alebo viac kliknutí, či zobrazení na konkrétny príspevok je možné spustiť platené vyhľadávanie vašej stránky na Google a to prostredníctvom služby Google AdWords.

Reklama na Instagrame

V prípade, že chcete osloviť svoju cieľovú skupinu na Instagrame, máte dve možnosti. Reklama, ktorá vyzerá ako obyčajný príspevok a tvorí ju video alebo obrázok alebo reklama medzi instagramovými príbehmi. Dnes už môžete pridať až 3 platené príspevky. Je možné miešať fotografie s videom alebo svoju reklamu vyrozprávať o niečo lepšie pomocou viacerých obrázkov.

Využitie sociálnych sietí

Skúste vašu prítomnosť na Instagrame promovať aj na iných sociálnych sieťach. Dajte vedieť napr. na Facebooku, Twittri, že váš Instagram obsahuje kopu krásnych fotiek. Z Instagramu je možné zdielať príspevky primo na Facebook, Twitter, Tumblr alebo Flickr. Je to skvelý spôsob ako svojim fanúšikom napr. z Facebooku odporučiť sledovanie aj vášho Instagramu.

Ak ste sa rozhodli začať s affilate marketingom na Instagrame, pamätajte na niektoré kľúčové body. Uistite sa, že váš instagramový profil vytŕča od ostatných, pracujte na rozvoji dobrých vzťahov s ľuďmi, s ktorými chcete pracovať. Taktiež sa uistite, že máte jasnú stratégiu a jasné očakávania. Týmto spôsobom z vás nikto nebude sklamaný a budete na dobrej ceste stať sa úspešným na Instagrame.

Vyskúšali ste využiť affiliate marketing na Instagrame? Aké sú vaše postrehy? Budem rada, ak napíšte svoje skúsenosti dole do komentárov.

 

Autor článku: Martina Lacková

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *