Typy affiliate webov

Aké typy affiliate webov poznáme? – 2. časť

Vitajte v druhom pokračovaní témy venovanej typom affiliate webov. V prvej časti ste si mohli prečítať o 4 základných typoch, vhodných hlavne pre začiatočníkov s affiliate marketingom. V druhej časti vám prinášame 6 pokročilejších typov webových stránok, ktoré môžete pre svoj affiliate marketing využiť.

1. Porovnávač

Typ webovej stránky, ktorá vyžíva recenzie. Podobá sa tak na web s recenziami, o ktorom sme písali bližšie práve v prvej časti tohto článku. Pridaná hodnota tohto webu sa však skrýva v odporúčaní tej najlepšej možnosti, podľa vašich požiadaviek.

Takýto príklad webu je Money supermarket, ktorý slúži na porovnávanie finančných produktov, ako sú kreditné karty, pôžičky a poistenia.

2. E-shop

Máte dve možnosti, ako vytvoriť e-shop.  Ak nemáte počiatočný kapitál na skladové priestory pre vaše produkty, môžete využiť možnosť, kedy spravujete stránku, ktorá vyzerá ako e-shop, ale zákazníkov pri objednávaní produktu odkážete na obchod, ktorý vám následne poskytne províziu z realizovanej objednávky.

Druhá možnosť je takzvaný Dropshipping. Táto forma e-shopu sa využíva hlavne v zahraničí. Dropshipping je spôsob predaja tovaru, kedy vlastník e-shopu tovar priamo nenakupuje, ale objednáva ho u dodávateľa, ktorý priamo tovar zašle zákazníkovi. S dropshippingom sa spája veľa výhod v podobe nízkych nákladov na fungovanie e-shopu, preto je vhodný hlavne pre začiatočníkov. Na druhej strane sa však stretnete s nevýhodou v podobe nízkej marže.

Pekným príkladom e-shopu využívajúceho dropshipping je Cleevo.cz.

3. Kupónový web

Kto z vás chce niečo ušetriť? Asi všetci a preto je fungovanie kupónových webov tak obľúbené. Tento typ webu vám poskytne prístup k veľkému množstvu zľavových kupónov. Zväčša na nich nájdete kombináciu offiline alebo online kupónov. Zákazník, ktorý má o zľavu záujem musí zadať svoju e-mailovú adresu alebo kliknúť na affiliate odkaz, ktorý ho presmeruje na predajnú stránku. Na nej potom získa kupón so zľavou.

Existuje kopa slovenských aj českých kupónových webov ako napríklad kuponka.cz.

4. Cashback

Podstata tohto webu je založená na vrátení časti peňazí spať zákazníkom, ktorí nakúpili cez affiliate odkaz. Funguje to jednoducho. Affiliate kampaň ponúka napr. 10 % províziu. Zákazník nakúpi tovar a získa z nákupu 5 % späť. Cashback portál si ponechá 5 % províziu pre seba.

Pri inšpirácií navštívte napríklad Refundo.sk alebo Plnapenazenka.cz.

5. Katalóg

Obsahuje produkty z rôznych e-shopov na jednom mieste. Zákazník sa však po prekliknutí dostane na materský e-shop, kde môže produkt nakúpiť.

Findgift.com je príklad katalógového webu plného darčekov pre rôzne príležitosti.

6. Mix rôznych typov webových stránok

Môžete použiť stratégiu, kedy využijete vlastnosti z viacerých typov webových stránok dohromady. Pekným príkladom je využitie e-shopu, z ktorého sa stane obsiahli katalóg.

 

Autor článku: Martina Lacková

 

 

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *