Typy affiliate webov

Aké typy affiliate webov poznáme? – 1. časť

Využívanie affiliate marketingu je jeden zo spôsobov zarábania na internete. Je vhodný pre začiatočníkov, mamičky na materskej či študentov, teda práca vhodná na doma. Affiliate kampane nájdete pre rôzne oblasti – môžu nimi byť doplnky výživy, športové potreby, móda, kozmetika a iné. Dnes si dokáže nájsť to svoje naozaj každý. Môžete sa tak venovať tomu, čo máte radi a ešte za to dostať zaplatené.

Affiliate marketing je postavený na myšlienke odporučiť ľudom produkt, poväčšine vašim blízkym a priateľom. Odporúčanie môže mať podobu odkazu na vašej sociálnej sieti, recenzie na blogu, ktorý píšete alebo mu môžete dať sofistikovanejšiu podobu a zvoliť tak premyslený strategický prístup k využívaniu affiliate marketingu. Zložitejšie typy webov nájdete v druhej časti tohto článku.

V prvej časti tejto témy vám teda prinášame pohľad na 4 základné typy affiliate webov, vhodné naozaj pre každého.

Osobný blog

Je to najbežnejšia forma využitia affiliate marketingu hlavne pre začiatočníkov. Sami si zvolíte tému blogu, píšete tak o tom, čo vás skutočne baví a zároveň tým dokážete zarobiť nejaké to euro navyše. Blog je dobrá príležitosť, ako si vyskúšať to, čo v affiliate marketingu naozaj funguje, a čo naopak nie. Vytvorte si na vašom blogu komunitu, ktorej môžete doporučiť produkty, ktoré sami používate. Na blogu sa dá zarábať viacerými spôsobmi. Ak si chcete bližšie prečítať, ako zarobiť na svojom blogu, odporúčam článok, ktorý nájdete tu.

Pekným príkladom je blog naturemoms.com.

Minisite web

Jedná sa o web, ktorý je zvyčajne zameraný na jeden jediný produkt. Pomocou nich je možné sa zamerať na veľmi úzke témata či produkty, ktoré nie sú vo vyhľadávačoch vysoko konkurenčné. Obsahovo sú tieto weby slabé a návštevníkom neprinášajú veľa informácií. Obsahujú však zaujímavý nadpis, popis, obrázky či videá a samozrejme nejakú tú výzvu k prekliku alebo akcii. Takýto druh web stránky využíva 1 – 2 kľúčové slová, s ktorými sa ľahšie dostane na prvé miesta vo vyhľadávači. V dnešnej dobe však Google začal uprednostňovať obsahové weby.

Skúste navštíviť webovú stránku fitnesszeny.cz, ktorý je pekným príkladom jednoproduktového webu.

Obsahový web

Môžeme si ho predstaviť ako blog, na ktorý prispievajú viacerí autori. Obsahový web je preto obšírnejší ako osobný blog, no zároveň menej osobnejší. Už samotný názov napovedá, že základom je kvalitný obsah.

Obsahový web na tému redakčného systému WordPress – Wplift.com.

Web s recenziami

Jednoducho si vyberiete tému, k nej vhodné druhy produktov a môžete písať recenziu. Recenzie píšte tak, aby obsahovali pravdivé a relevantné informácie. V recenziách nezabudnite uviesť odkaz na e-shop, kde ľudia dané produkty nájdu. Môžete staviť na základný popis pozitív a negatív každého produktu. Pridajte obrázky ako produkt používate, fotky pred a po použití či názorné videá. Staňte sa tým najlepším radcom, webom s recenziami, na ktorý budú ľudia chodiť po radu vždy, keď si nebudú vedieť poradiť sami. Pretože ak získate slušnú autoritu, získate aj dobrý konverzný pomer. Vo svete je tento druh webových stránok veľmi rozšírený a to vďaka možnosti vytvoriť si pasívny príjem bez vysokých vstupných nákladov.

Príklad tohto typu webu nájdete na stránke – www.cestujlevne.com.

Chcete objaviť ďalšie typy affiliate webov? Prečítajte si druhú časť a inšpirujte sa pri voľbe toho správneho typu webovej stránky práve pre vás.

 

Autor článku: Martina Lacková

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *