Affiliate zásady pre úspech affiliate parnetra

8 overených affiliate zásad pre váš úspech

Chceme vám prestaviť 8 základných zásad, ktoré dodržiavajú affiliate partneri, úspešní vo svojej brandži. Ide o to, každý deň sa posunúť o niečo ďalej, nájsť si aktivity, ktoré sú zásadné, a ktoré posunú vás a váš affiliate biznis vpred. Budte motivovaní a dbajte na dodržiavanie nasledujúcich ôsmych zásad.

Vzdelávajte sa

Vzdelanie v oblasti affiliate marketingu, no nie len v nej, je kľúčovým faktorom úspechu. Ak chcete napredovať, zdolávať výzvy a dosahovať vytýčené ciele, musíte sa neustále vzdelávať a učiť sa. Dôležité na tejto ceste je získavanie know-how, teda spôsobu, ako pracovať na jednotlivých činnostiach v affiliate marketingu.

Vo svete affiliate marketingu je niekoľko úspešných „affilákov“. Odporúčam vám sledovať ich blogy, na ktorých sa dozviete veľa podstatných, ale aj zaujímavých noviniek z affilu. Človek, od ktorého sa dokážete naučiť naozaj veľa je Peter Chodelka, ktorého webovú stránku odporúčam všetkými desiatimi. Pre affiliate partnerov v Českej republike odporúčam blog affilak.cz, ktorý spravuje Michal Majgot.

Vzdelávajte sa aj pomocou ďalších článkov na našom blogu. Odporúčam – 10 nápadov na obsah, ktorý zvýši vašu návštevnosť a zlepší SEO. 

Skúšajte

Presné cesty a spôsoby nikdy neexistujú. Môžete sa inšpirovať od druhých, vypočuť si ich zážitky, poznatky a skúsenosti, no nemusí to byť tá správna cesta práve pre vás. Nebojte sa a skúšajte. Skúšajte nové postupy či stratégie. Nebojácnosť, kreativita, hľadanie svojej cesty či hľadanie nových spôsobov, to je to, čo vystihuje skúsených affiliate partnerov.

Komunikujte

Nikdy sa nebojte komunikovať a pýtať sa. Takto dokážete získať veľa potrebných informácií či dokonca kontaktov. Odporúčam sledovať Twitter. Je to sociálna sieť, kde podnikatelia, affiliate odborníci a ďalší, trávia svoj čas. Je to sociálna sieť veľmi využívaná na príspevky o akomkoľvek biznise. Navštevujte taktiež facebookove skupiny zamerané na affiliate marketing alebo podnikanie. Sledujte diskusie, či už na sociálnych sieťach, alebo fórach.

Investujte

Investovanie sa oplatí ako v iných oblastiach podnikania, tak aj v affiliate marketingu. Ak zarobíte na začiatku nejaké peniaze, určite myslite na investovanie. Investujte do niečoho čo váš affiliate biznis nakopne, posunie vpred. Investujte do spomínaného vzdelávania, obsahu, linkbuildingu, či do iných činností vrámci vášho rozbehnutého affiliate projektu.

Inovujte

Inovovanie vášho webu, produktu, či služby je kľúčové. Inovovanie zohráva veľkú rolu vrámci konkurencieschopnosti v affiliate obore. Ak ponúkate to isté ako tisíc ďalších webov, nikoho tým nezaujmete. Posúvajte hranice. Môžete vymyslieť niečo nové, prebrať zahraničný koncept z offlinu do onlinu alebo skúste kombinovať prvky biznisu vašej konkurencie.

Skvelým príkladom inovácie je web Biano.cz, ktorý začínal na báze affilu, no dnes je to dobre zvládnutí skombinovaný koncept. Skúste porozmýšlať aj nad jednoduchými vecami, ktoré odlíšia váš web pre klasického užívateľa. Zamyslite sa čo by mu pomohlo, čoby privítal, čím by ste ho zaujali. Môžete skúsiť napríklad pridať poradňu, kde budete odpovedať na otázky, vytvoríte si tak malé tematické fórum.

Využívajte synergiu

Ak neviete, čo si pod pojmom synergia predstaviť, tak synergia je spolupráca osôb spravidla na spoločnom výkone. Vďaka synergii mnohé spoločnosti vykazujú nižšie ceny za marketing. Synergiu v affiliate marketingu môžete vyžiť pri tvorbe obsahu. Ak potrebujete viacej článkov pre svoj affiliate web, či dokonca viacej affiliate webov, môžete využiť externých dodávateľov textov. Veľa krát od nich dostanete lepšiu cenu, ak potrebujete väčší počet článkov. Čiže väčší nákup = väčšia zľava. Jedná sa teda o množstevnú zľavu. Rovnaký princíp platí aj pri kúpe bannerov, odkazov alebo domén.

Diverzifikujte a replikujte

Je skvelé zameriavať sa iba na jeden segment, dokonale ho poznať a ťažiť z neho. Pozor ale, pretože môže nastať opakovaná situácia, ako tomu bolo v histórií, kedy český affil s pôžičkami tak trošku „spadol na hubu“. Preto nie vždy sa zameranie iba na jeden segment oplatí. Ak máte projekt, ktorý funguje pre určitý segment, tak je ho treba čo najskôr replikovať na ďalší.

Ak vám napríklad funguje XML katalóg s oblečením, skúste tento affiliate typ webu preniesť aj na iné segmenty, napríklad elektroniku či nábytok. Ak ste dokonca závislí len na jednej špecifickej kampani, o to dôležitejšie je diverzifikovať.

Vydržte!

Prišli ste k poslednému, no z určitého pohľadu, najdôležitejšiemu bodu – vydržať. Nikto sa nikdy nestal úspešným behom jednej noci, jedného dňa, či vďaka pár týždňom. Ide o systematickú prácu, prejsť si biznisom postupne od začiatku. Je to tvrdá cesta, chybám sa nevyhnete a pekne si to odmakáte. Ale ten pocit, čo príde po prvých úspechoch a prvých zarobených peniazoch, stojí za to.

Ak by ste nevedeli, aký typ affiliate webu je vhodný pre váš projekt, prečítajte si článok a odhaľte, aké typy affiliate webov môžete využiť.

 

Autor článku: Martina Lacková

 

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *