5 tipov: Ako si vybrať tú správnu affiliate kampaň?
Tak a je to tu. Rozhodli ste sa registrovať do affiliate siete a prezeráte si kampane. Scrollujete v systéme aké sú možnosti. Nakoniec sa ukáže, že je ich kvantum, kde teda začať? Ktorú affiliate kampaň si vybrať? A bude pre mňa vôbec vhodná? Mám pre vás 5 tipov ako si správne vybrať.
Obsah článku
Affiliate kampaň by mala ľahko zapadnúť do vášho obsahu
Obsah, ktorý tvoríte je základ, preto je dôležité pozerať sa práve na to, o čom blogujete, točíte videá či tvoríte iný obsah. Ak budú affiliate kampane „ladiť“ s vašim obsahom, idete správnym smerom. Ak je užívateľ na webe o čajoch asi ho nezaujme banner na kosačku trávy. Sústreďte sa preto na vašu cieľovku a skúste porozmýšľať, čo na vašom webe skutočne hľadajú. V prípade, že ešte neviete presne, čo vaša cieľovka chce, môžete sa skúsiť s niektorými affiliate kampaňami pohrať a na základe testovania sa budete sústrediť len na konkrétnu kampaň.
Môžete ísť na istotu a vyberať si „evergreen“ produkty, čiže také, ktoré sa dobre predávajú už roky. Alebo môžete skúsiť a byť medzi prvými, ktorí budú propagovať nejakú trendovú novinku. Avšak pozor, tá sa možno časom prestane predávať. Niekomu môže vyhovovať kombinovať „evergreen“ produkty s nejakými trendovejšími. No vždy sa držte svojho okruhu či už je to zdravie, beauty, elektro, atď. Niekomu pomáha silné sústredenie sa na veľmi špecifický niche, napríklad prírodná kozmetika. Naša affiliate sieť Facelist sa taktiež rozhodla sústrediť na menej tém a venovať im viac energie, preto u nás nájdete len kampane, ktoré súvisia so zdravím a prírodnými alternatívami rôznych produktov. Kampane si môžete prezrieť tu.
Aké má pre vás kampaň výhody?
Affiliate kampaň podľa obsahu ste si už zvážili. Poďme teda ďalej. Pozrite sa aké má táto kampaň podmienky. Myslím tým výšku provízie, platnosť cookies, podmienky vyplácania, dostatočné množstvo materiálov ako sú napríklad bannery. Aj toto všetko je prirodzene motiváciou pre partnera a tak si zvážte či vám podmienky vyhovujú. Ak nie možno nájdete podobnú kampaň s lepšími podmienkami.
Prieskum konkurencie
Prieskum konkurencie má vždy zmysel, či už chcete affiliate marketing mať ako plnohodnotnú zárobkovú činnosť alebo skôr len na privyrobenie. Zistite si či trh nie je v danej téme príliš presýtený konkurenciou. Samozrejme, že ak ste si založili blog o téme, ktorá vás baví, nejaká konkurencia vás neodradí pretože to robíte radi. No ak chcete vytvoriť z affiliate kampaní vlastný projekt, napríklad celý web, prieskum konkurencie bude pre vás nesmierne dôležitý. Určite si spravte prieskum kľúčových slov a ceny za klik v Google AdWords. A vrátim sa ešte k predošlému bodu. Zvážte si, čo je v podmienkach a či sú napr. PPC reklamy povolené na vami vybrané kľúčové slová a ďalšie.
Funkčnosť affiliate kampane
Kampaň, ktorú ste si vybrali, si vždy otestujte. Je to dôležité, pretože ak nefunguje správne, nemusí vám počítať prekliky či konverzie. A takto pripravíte o financie, hlavne seba. Ako sa hovorí „Dvakrát meraj a raz strihaj“. Radšej dvakrát skontrolovať a po nasadení kampane budete mať istotu. Akúkoľvek chybu nahláste čím skôr. Možno je to len drobnosť, ktorá sa rýchlo odstráni.
Má vám kto pomôcť?
A čerešnička na torte. Ak by ste mali akýkoľvek problém ohľadom affiliate marketingu, máte sa na koho obrátiť? Možno je to taká vec, na ktorú sa ľahko pozabudne, no ochotný radca je vždy dobrý. V nás máte podporu, ak sa stanete súčasťou Facelistu, máte sa na koho obrátiť. Naša affiliate managerka Martina (martina@facelist.sk), vám so všetkým rada pomôže.
Ak ste aktívny affilák a máte nejaké ďalšie tipy ako si vybrať kampaň, napíšte nám ich dolu do komentárov.
Autor článku: Lucia Adamcová
Zanechaj koment
Want to join the discussion?Feel free to contribute!