10 nápadov na obsah

10 nápadov na obsah, ktorý vám zvýši návštevnosť a zlepší SEO

Ak už máte blog nejakú tú dobu je možné, že sa niekedy zaseknete a neviete akým novým témam sa venovať. Okrem toho ak produkujete stále rovnaký typ obsahu, môže vás to brzdiť v potencionálnom raste vášho blogu. Mám pre vás 10 nápadov ako obmeniť typ obsahu, ktorý zdieľate. Pomožu vám aj v náraste návštevnosti a zlepšia SEO.

Ešte pred tým ako začneme, návrhy na obsah majú byť hlavne inšpiráciou, takže si vyberte čo najviac vyhovuje vám. Nemusíte skúšať každý z nich. Vyberte si 2 alebo 3, ktoré budete pravidelne využívať, to vám bude určite stačiť. Časom sa môžete vrátiť k tomuto článku a vyskúšať niečo ďalšie. :)

Interview

Skvelý spôsob ako priviesť nových čitateľov na váš blog. Za prvé, keď spravíte interview s lídrom v danej oblasti privediete si na svoju stránku jeho lojálnych followerov. Za druhé, on sám bude článok rád zdieľať okrem toho budete mať exkluzívny obsah vďaka svojim starostlivo vypracovaným otázkam. Je dôležité aby sa čitatelia dozvedeli niečo nové či už o jeho osobe alebo expertíze. Vynikajúcim príkladom je podľa mňa článok Chyby pri blogovaní. Je to interview s 25 veľmi známymi a uznávanými blogermi, ktorým je položená rovnaká otázka. Máte unikátny obsah, veľa známych mien a prelinkovanie na silné weby, ktoré vám zlepšia SEO. Interview príspevky môžu fungovať na blogu aj ako séria článkov, ktorú pridávate pravidelne.10 nápadov na obsah, ktorý vám zvýši návštevnosť a zlepšiť SEO - Recenzie

Recenzie produktov a kníh

Ľudí zaujíma, aký je produkt alebo služba ešte predtým ako si ich sami kúpia. Preto sú recenzie tak vyhľadávané. Či už je to recenzia knihy, palety očných tieňov alebo reštaurácie som si istá, že každé z tohto si nájde svojich čitateľov. Čo je v tomto prípade najdôležitejšie – poznať svoju cieľovú skupinu, aby recenzia mala význam pre váš blog aj do budúcna. Ak máte blog o elektronike recenzia o reštaurácií vám síce privedie čitateľov ale tí sa podľa všetkého nikdy nevrátia. Recenzie majú veľký vplyv na naše kúpne rozhodnutia. V prípade, že máte na niečo svoj názor, ste spokojný alebo nespokojný neváhajte to využiť.

Tutoriály – How to

How-to tutoriály podávajú čitateľom riešenie. To je veľmi dôležité. V tejto dobe máme obrovské možnosti a takmer na všetko už nájdete tutoriál ako to spraviť, opraviť a podobne. V prípade, že ste prišli na nejaké skvelé a kreatívne riešenie podeľte sa oneho so svojimi čitateľmi. Určite vám za to budú vďační.

Spíšte zoznam

Ľudia milujú zoznamy a okrúhle čísla. Je dokázané, že nadpisy ako napríklad ten náš “10 nápadov na obsah, ktorý vám zvýši návštevnosť” sú čítanejšie ako nadpisy z menej okrúhlim číslom napr. 11. Zoznamy sú ľahko “stráviteľné” bod po bode a pôsobia organizovane. Pomáhajú nám tak zatriediť a rýchlejšie spracovať veľké množstvo informácií. Čísla končiace na 0 alebo 5 patria medzi najpopulárnejšie, je to tzv. top 10 efekt. Takže “top 10”, “15 tipov” alebo “100 nápadov” majú veľkú šancu byť jednými z najčítanejších príspevkov. Vyskúšajte a dajte nám vedieť dolu v komentároch.

Prelinkujte stránky

Vytvorte na svojom blogu príspevok kde zhrniete zaujmavé a vhodné články/blog posty pre vašu cieľovku. Bude to mať veľký prínos pre vašich čitateľov ale najmä pre vaše SEO, pretože ku každému nadpisu článku dáte odkaz. Pridávanie odkazov má Google rád a zároveň mu dávate signál, že sa významnejšie venujete danej téme. Tým sa vám zvyšuje aj autorita.

Vypracujte vlastný výskum a zdieľajte vlastné dáta

Vypracujte vlastný výskum a zdieľajte vaše vlastné informácie. Napríklad ako ste zlepšili SEO alebo, ktoré články sú vaše najčítanejšie, ktorý nadpis mal najviac preklikov, atď. Príspevky kde sa viete podeliť o vlastné čísla a dáta sú originálne.

10 nápadov na obsah, ktorý vám zvýši návštevnosť a zlepšiť SEO

Infografika

Ak ste sa rozhodli použiť vlastné dáta zdieľajte ich vo forme infografiky. Samozrejme môžete vytvoriť infografiku aj z iných dát ale takto to bude o to viac autentické. Štúdia preukázala, že infografiky sú 3 krát častejšie zdieľané a likeované na sociálnych sieťach oproti inému obsahu. Použite službu Visual.ly ak máte menší rozpočet alebo kontaktujte profesionálneho grafika.

Vypracujte sprievodcu alebo e-book

Sprievodca je prepracovaný článok, ktorý ide do oveľa väčšej hĺbky ako bežný článok na vašej stránke. Zamerajte sa na tému v ktorej ste odborníkmi a detailne ju spracujte. Aby ste ich odlíšili od svojich klasický článkov na blogu vytvorte im aj špecifickú grafiku. Časom môžete vytvoriť celú sériu na rôzne témy. Ak chcete ponúkajte svojho sprievodcu ako pdf na stiahnutie a na oplátku si pýtajte e-mail od svojich čitateľov. Potrebujete viac ako len pár strán na detailné opísanie vášho know-how? Spíšte všetko do e-booku, ktorý môžete na stránke predávať.

Video, webinár či podcast

Videá osviežia váš blog. Podľa toho akú máte cieľovku môžete vytvárať dlhšie alebo kratšie videá. Od cieľovky tiež záleží či budú videá zábavnejšie, vtipnejšie alebo serióznejšie a vážnejšie. Dolu pod videá môžete pridávať affiliate linky a mať tak extra zárobok. Ak sa necítite na to aby ste k písaniu článku museli ešte natáčať a editovať video skúste vytvoriť webináre. Ak ste biznis, ktorý má skvelé riešenie na nejaký problém predstavte ho vo webinári. Podajte svojej cieľovke informácie, ku ktorým by sa inde nedostali. Video formát nie je vašou parketou? Choďte do audia. Začnite pravidelne vysielať podcast. Výhodou je, že si ho vaši čitatelia môžu vypočuť aj v aute cestou do práce a nie sú prikovaní k obrazovke ako pri písanom texte alebo videu.

10 nápadov na obsah, ktorý vám zvýši návštevnosť a zlepšiť SEO

Článok s vašim názorom

Takýto článok sa môže líšiť od vašich typických príspevkov, pretože tu budete vyjadrovať váš názor o niečo výraznejšie. Tento týp článku je dobré písať na aktuálnu tému napr. významnú zmenu vo vašom odvetví, ku ktorej sa chcete vyjadriť. Môžete použiť osobnejší tón a nemusíte sa kŕčovito držať svojho starostlivého prieskumu. Na druhú stranu overte si fakty, o ktoré chcete opierať svoj názor a nikdy nikoho neurážajte. Takýto príspevok by nemal byť pravidelný pretože po určitej dobe to začne byť otrepané. No ak vás nejaká téma “svrbí na jazyku” alebo “prstoch na klávesnici” choďte do toho.

Za článok ďakujeme Lucke Adamcovej

Zdroj: QuickSprout.com

Zdroje obrázkov: Pixabay, Pixabay, Payscale.com

0 odpovede

Zanechaj koment

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *